مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: پیک بار مصرف برق در این استان از اواخر ماه خرداد شروع شده و تا مرداد ماه نیز ادامه دارد و نیاز است، مردم برای گذر از پیک بار مصرف برق همکاری کنند.
کد خبر: ۶۲۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 28 June 2018

امیر جهانشاهی  افزود: پیک بار مصرف برق استان مربوط به ساعت 13 تا 16 و 20 تا 23 است که با اجرای طرح پیک سایی با همکاری خانه ها، سازمانها، موتور پمپ های کشاورزی و صنایع استان قابل مدیریت است.
وی با اشاره به کاهش بارندگی ها در کشور تصریح کرد: در تابستان سال جاری با مشکلاتی در بحث آب و برق روبرو خواهیم بود و با توجه به شرایط و آمار اعلام‌ شده حدود پنجهزار مگاوات تولید نیروگاه‌های برق ‌آبی کشور نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان بیان کرد: افزایش جمعیت و تغییر سلیقه در تبدیل کولرهای آبی به گازی و تغییر سطوح رفاه اجتماعی در طول زمان‌، به این افزایش مصرف برق دامن زده است.
وی اظهار داشت: عمدتا در فصل تابستان، شرکت های مدیریت تولید برق (نیروگاهها)، برق منطقه ای و توزیع نیروی برق استان ها بویژه مناطق گرمسیری که اغلب تابستان های بالای 40 درجه دارند به دلیل مصرف بالای برق بویژه استفاده از کولر های آبی و گازی، با پدیده ای به نام پیک بار مواجه هستند.
جهانشاهی تاکید کرد: در این خصوص با توجه به برنامه هایی که هر سال در راستای مدیریت مصرف انجام می شود همواره کرمان جزو استانهای موفق و پیشگام کشور در عرصه مدیریت مصرف و کاهش پیک بار است.
وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان درسال گذشته موفق به کسب رتبه اول کاهش پیک و همچنین رتبه اول مدیریت مصرف برق کشور شد.
وی با بیان اینکه شبکه برق استان یکی از پایدارترین شبکه های برق کشور است افزود: طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی ‌شده، استفاده از مولد اضطراری، طرح ذخیره عملیاتی صنایع و جابجایی ساعات پیک بار در تابستان از جمله طرحهایی بود که سال گذشته در استان اجرا شد.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو و مرکز دیسپاچینگ جنوب شرق در روز پنجم تیر 112 مگاوات و 6 تیر 60 مگاوات خاموشی در سطح شمال استان داشتیم.
وی افزود: اعمال خاموشی با اعلام لحظه به لحظه مرکز دیسپاچینگ ملی جهت مدیریت برق کل کشور و در نظر گرفتن سهمیه کاهش برق در شهرستان های شمال استان کرمان است که همزمان با پیک بار کشور در سال 97 با همکاری مشترکین کشاورزی، صنایع و کارخانجات باید به سطح قابل پذیرش شبکه برق کشور برسد.
جهانشاهی با اشاره به اهمیت صرفه جویی مصرف برق تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم و صنایع با اجرای طرح‌های پیک سایی در تابستان این مهم محقق شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار