دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز یزد تأکید کرد:
دبير كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان يزد با تاكيد بر نياز به عزم ملّي و فرهنگ سازي اجتماعي در مصرف كالاي با كيفيت و استاندارد ايراني، گفت: فرهنگ مصرف كالاي ايراني و حمايت از آن، بايد به مطالبه عمومي تبديل شود .
کد خبر: ۶۲۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 02 July 2018

«احمد ترحمی» در اولين جلسه كارگروه فرهنگي، تبليغات و كميته هماهنگي برگزاري مراسم مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، اظهار كرد: مبارزه با قاچاق كالا و ارز از اركان مهم تبيين اقتصاد مقاومتي و راه نجات كشور از تنش هاي اقتصادي است كه بر اين اساس اقدامات زيرساختي و اصلاحي بي سابقه‌اي از سوي دولت تدبير و اميد در اين زمينه صورت گرفته است .

وي با طرح موضوع اجراي سامانه هاي هوشمند درخصوص پيشگيري و مبارزه با قاچاق كالا،‌افزود: اجراي اين سامانه ها و زيرسامانه هاي مربوطه، در جلوگيري از سوء استفاده افراد سودجو و انسداد خلاء ها ي موجود بسيار موثر بوده است به شكلي كه پس از فعال سازي اغلب اين سامانه ها و اجراي موفق آن، ورودي كالاي قاچاق در بسياري از اقلام از جمله گوشي تلفن همراه، كاهش زيادي داشته است .

دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان،‌گفت: به استناد ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز طرحي مبتني بر ارائه كد شناسايي و رهگيري براي كليه كالاهاي خارجي كه با انجام تشريفات قانوني وارد مي شوند در دست اقدام است كه در مرحله اول و با اولويت كالاهاي سلامت محور، بخشي از آن توسط وزارت بهداشت با موفقيت اجرا شده است كه ساير مراحل اين طرح نيز با ايجاد زيرساخت هاي لازم در مورد ساير كالاها اجرا خواهد شد .

ترحمي تصریح کرد: در راستاي حمايت از كالاي ايراني ، اقدامات مهم ديگري كه توسط دولت تدبير و اميد و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به عمل آمده است، عدم ثبت سفارش و ممنوعيت واردات يك هزار و 339 قلم كالا كه توليد و مشابه آن در داخل كشور وجود داشته نيز صورت پذيرفته است .

این مقام مسئول ادامه داد: نياز جامعه امروز ما فرهنگ سازي مصرف كالاي با كيفيت و استاندار ايراني است كه رونق توليد ملي، اقتصاد كشور و اشتغال فرزندان اين مرز و بوم را به همراه دارد و بايد نشر اين ارزش فرهنگي مورد توجه تمام دستگاه ها به عنوان ضرورتي مهم قرار گيرد .

دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان يزد در پايان گفت: هر كجا به صورت شفاف مردم را در اجراي امري دخيل كرديم نتيجه آن مطلوب و موفق بوده است؛ در امر مبارزه با قاچاق كالا و حمايت از توليدات داخلي هم بايد با استفاده از توان و ظرفيت اقشار مختلف مردم، با نشر ارزش هاي فرهنگي ، اجتماعي و مذهبي موضوع را به يك مطالبه عمومي تبديل كنيم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار