تابناک : فرماندار خمین یکی از اولویت های این شهرستان را توجه به توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست .
کد خبر: ۶۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 15 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان خمین به ریاست سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان خمین وبا حضور اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

در این جلسه ابتدا حیدری سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان در خصوص وضعیت کتابخانه های شهرستان و اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان گزارشی ارائه نمود .

در ادامه فرماندار خمین اظهار داشت : برای توسعه شهرستان توسعه کتابخانه ها یک امر ضروری است و یکی از اولویت های ما در شهرستان توجه به توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی است . وی در ادامه افزود : برای ترویج کتابخوانی بایستی از طرح های ابتکاری، ابزارهای تبلیغاتی، مشارکت دستگاههای فرهنگی ، استفاده از ظرفیت خیرین و برگزاری جلسات نقد کتاب استفاده کنیم .

سید مهدی ساداتی بیان کرد: دعوت از نویسندگان و مفاخر شهرستان و استفاده از تمام امکانات کتابخانه های موجود در دستگاهها، گسترش فرهنگ اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه ها در بسط و توسعه مطالعه در خمین بسیار موثر است.

وی در ادامه افزود : تفکر کتابخوانی در شهرستان باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و ما باید تمهیداتی اتخاذ کنیم که شرایط کتابخوانی در همه اماکن عمومی برای عموم مردم فراهم شود تا کم کم فرهنگ کتابخوانی در شهرستان نهادینه شود .

در ادامه جلسه سایر اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و در پایان پس از بحث وتبادل نظر مقرر گردید اداره کتابخانه های شهرستان نسبت به برگزاری یک جلسه مشترک بین کلیه کتابداران شهرستان و اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان جهت بررسی و ارائه راهکارهای کاربردی جهت تشویق مردم به مطالعه کتاب ، عضویت در کتابخانه ها و توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان اقدام نماید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار