تابناک کهگیلویه و بویراحمد
باشروع موج دوم سفرهای تابستانی ،یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد پذیرای تعداد زیادی از مسافران است. ازعصر روز جمعه همراه با آخرین روز ماه مبارک رمضان ،تعداد زیادی از مردم استان و خارج از استان پس از یک ماه روزه داری، جهت تفریح وگشت و گذار به بیرون زده
کد خبر: ۶۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 19 July 2015


 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،باشروع موج دوم سفرهای تابستانی ،یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد پذیرای تعداد زیادی از مسافران است. ازعصر روز جمعه همراه با آخرین روز ماه مبارک رمضان ،تعداد زیادی از مردم استان و خارج از استان پس از یک ماه روزه داری، جهت تفریح وگشت و گذار به بیرون زده و عید فطر را همراه با خانواده در دل طبیعت خصوصا شهرهای سردسیری بسر بردند. یکی از این نقاط، شهرهای سی سخت ویاسوج بودند. اینکه این دو شهر این همه مورد توجه گردشگران هستند، بسیار پسندیده وخوب است اما باید به نکاتی ضروری در این مورد  توجه کرد
1- میزان آمادگی مسئولین شهری وبخش گردشگری استان
تلاش از طرف مسئولین انجام می شود اما چیزی که مشهود است عدم توانایی امکانات موجود جهت سرویس دهی به این گردشگران است.شاید اغراق نباشد اگر گفته شود :تمام گردشگری استان علی رغم پتانسیل بالای دیگر نقاط ، خلاصه شده در دوشهر یاسوج وسی سخت. چه در بحث بودجه وچه در بحث توجه وسیاست گذاری این موضوع روشن است. ولی با صرف این همه بودجه و توجه، کاستی ها ،  فراوان وآزار دهنده است.
2- ضعف فراوان در حوزه جاده ای
با توجه به کوهستانی بودن استان جاده های  استان بصورت کلی بسیار بی کیفیت وخطرناک هستند. جاده های منتهی به شهر یاسوج با صرف آن همه بودجه که طی چندین سال انجام گرفت ، جوابگوی حجم بالای ترافیک خودرو ها نیست. چرا که بار گردشگران بر روی این شهر است.
3- نوع برخورد و فرهنگ مردم منطقه
به نظر می رسد متولیان فرهنگی استان باید بر روی فرهنگ عمومی به علت پذیرش مهمانانی با فرهنگ های مختلف ،بیشتر کار کنند. گاها مشاهده می شود که مهمانان وارد شده به استان با خاطرات تلخی از جمله مزاحمت ها و بد اخلاقی هایی که از طرف میزبانان می بینند استان را ترک می کنند.
4- برخورد مسئولین انتظامی خصوصا پلیس راه
در حوزه ی نیروهای انتظامی و پلیس راه ،مسئولین به جای توجه بیش از حد به کمیت نیروهای بکارگرفته شده ،به کیفیت توجه کنند.نیروهایی که دارای سطح سواد وهمچنین روابط عمومی بالا واز همه مهمتر باحوصله،گشاده رو وبا اخلاق  باشند . برخی مواقع برخوردهایی از طرف این نیروها صورت می گیرد که بازتاب های ناخوشایندی در کوتاه مدت ودراز مدت خواهد داشت.
5- سرمایه گذاری بر روی دیگر مناطق با قابلیت گردشگرپذیری در استان
مسئولین باید به فکر توسعه کل استان باشند وبرروی دیگر مناطق مستعد گردشگری توجه وسرمایه گذاری کنند.بلکه استان را از تک بعدی بودن در حوزه ی گردشگری خارج کنند. در استان جاههایی هستند که قابلیت پذیرش بخشی از این حجم بالای گردشگر را داشته باشند اما به دلیل عدم توجه کافی ونبود امکانات و زیر ساخت ها از برکات این سفره بهره مندی ،بی بهره اند.
امید است مسئولین امر کمی به آینده استان توجه داشته باشند وبرای آینده ،سیاست گذاری کنند وباعث رونق کل استان شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار