در حالی ثریا پارس لاری ورزشکار ارزنده هیئت پیوند اعضای استان قم موفق به کسب مدال طلا از مسابقات بین المللی شده است که زمین مناسبی برای تمرین وجود ندارد وضعف امکانات مهمترین مانع برای موفقیت های بیشتر این بانوی ورزشکار است.
کد خبر: ۶۳۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 29 July 2018

 

به گزارش تابناک قم،«ورزش زنان، کار لازمى است. زنان هم نصف جمعیت کشورند؛ باید ورزش بکنند؛ اما محیط ورزش زنان، بایستى به گونه‏‌اى باشد که با حدود اسلامى، مطلقاً مساسى پیدا نکند.»، این جمله ای است که مقام معظم رهبری در مورد ورزش بانوان مطرح و آن را امری لازم برشمرده و با بیانات امیدبخش خود، نقشه راه ورزش بانوان را تبیین فرمودند.

اسلام نه تنها با ورزش بانوان مخالفتی ندارد، بلکه آن را از ضروریات زندگی یک زن مسلمان می داند و آن را توصیه نیز می‌کند. اما ورزش زنان از نظر اسلام موقعی مجاز است که متناسب با آنچه در اسلام برای حفظ شخصیت و وقار و احترام زن و جلوگیری از آلوده شدن محیط اجتماعی و لطمات خانوادگی، دستور داده، باشد.

برهمین اساس زنان مسلمان با رعایت شئونات اسلامی، در میادین ورزشی افتخارات شگفت انگیزی آفریدند و رشد آنها در ورزش به خصوص در سال‌های اخیر را به یک حقیقت انکارناپذیر تبدیل کرده و موجب شده تا بانوان ورای سلامت جسم و روح، ورزش را از بعد قهرمانی و مدال‌آوری آن مورد توجه قرار دهند و با ارائه الگویی درست از زن ورزشکار مسلمان که حاضر نیست از ارزش‌ها و اصول اعتقادی خود ذره‌ای عقب‌نشینی کند، سکوهای آسیایی و جهانی را تسخیر کنند.

یکی از این بانوان پرافتخار، ثریا پارس لاری ورزشکار ارزنده هیئت پیوند اعضای استان قم است که در میادین ورزشی بین المللی بار‌ها کشورمان را صاحب مدال‌های خوشرنگی کرده که با حجاب خود نماینده شایسته‌ای برای ورزش بانوان ایران و به خصوص شهر مقدس قم می باشد.

تمرین پرتاب دیسک بانوی قهرمان در کنار مصالح ساختمانی!

ثریا پارس لاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مسابقات اخیر خود اظهار کرد: 21 و 22 تیرماه برای پیراهن تیم ملی در مسابقات 2019 انگلستان که در تهران برگزار شده بود، مبارزه کردم و توانستم به لطف خداوند متعال در رشته پرتاب دیسک و توپ، مدال طلا کسب کنم.

وی افزود: متاسفانه در قم سالن بولینگ برای بانوان وجود نداشت که البته حدود 5 ماه است که راه اندازی شده و امیدوارم هیئت ما و تربیت بدنی بتوانند تفاهم نامه ای با هیئت بولینگ امضا کنند تا ما هم بتوانیم از این سالن استفاده کنیم و بولینگ در مسابقات جهانی رشته دوم ما باشد.

ورزشکار هیئت پیوند اعضای استان قم با گلایه از هزینه سرسام آور استفاده از سالن بولینگ بانوان، ادامه داد: اگر بخواهم به صورت ساعتی از سالن بولینگ استفاده کنم باید حداقل 60 هزار تومان هزینه کنم که این واقعا از توانم خارج است.

پارس لاری همچنین از نبود زمین مناسبی برای تمرین پرتاب دیسک گلایه و بیان کرد: متاسفانه ما زمین مناسبی برای پرتاب دیسک نداریم تا در آن تمرین کنیم. برای تمرین جهت شرکت در مسابقات اخیر و کسب رتبه برتر مجبور بودم تا در پیست در حال تعمیری که بیشتر به یک زباله دان شبیه بوده و مصالح ساختمانی در آن ریخته شده بود، تمرین کنم ولی خدا را شکر همانطور که قبلا اشاره کردم، توانستم 3 مدال طلا کسب کنم و نبود زمین تمرین هم نتوانست مانع موفقیتم شود.

وی مادرش را مشوق اصلی خود در این مسیر دانست و گفت: در سال 81، دچار ناراحتی کلیه شدم و متاسفانه کلیه ام را از دست داده و 3 سال بدون کلیه زندگی کردم اما این باعث نشد تا از فعالیت‌های ورزشی ام کاسته شود و مادر بزرگوارم در تمام این مدت مثل کوه پشت من بود تا این بحران را سپری کنم؛ در سال 84 پیوند کلیه انجام داده و یک سال از ورزش دور شدم. با افتخار می گویم که تمام موفقیت‌هایم را مدیون زحمات و دعای مادرم هستم.

طرح راه‌اندازی مجموعه ورزشی بانوان در قم همچنان خاک می خورد

سیده لیلا عنبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص مشکلات ورزش بانوان در قم اظهار داشت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات ورزش بانوان در قم، نبود یک مکان و مجموعه تخصصی ورزشی و دومین مشکل نداشتن اسپانسر مالی تیم‌های ورزشی ماست.

مسؤول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: به همین خاطر با وجود اینکه تیم‌ها با کمک اداره کل ورزش استان تا لیگ برتر ارتقا پیدا می کنند، ولی متاسفانه به دلیل نبود همین اسپانسر مالی افت و دیگر نمی توانند ادامه دهند. زیرا برای ادامه راه نیاز به مبالغ با اعتبار بسیار بالاست که در استان قم این موقعیت برای بانوان وجود ندارد.

وی با اشاره به موفقیت‌های بانوان ورزشکار قمی بیان کرد: اما به لطف خدا با همین امکانات محدود بانوان استان همیشه موفق بودند و امتیازات خیلی خوبی کسب کردند و جا دارد که اینجا از مسئولین تربیت بدنی و خود بچه‌های ورزشکار که از هیچ تلاشی برای کسب جایگاه برتر فروگذار نمی کنند، واقعا تشکر کنم.

عنبری، پارس لاری را از قهرمانان برتر قمی دانست و گفت: خانم پارس لاری یکی از قهرمانان برتر استان قم و قهرمانان ملی کشور است که سالیان سال است که مدال‌های جهانی رنگارنگی را برای کشور به ارمغان آورده و در میادین ورزشی خوش درخشیدند.

وی عنوان کرد: پارس لاری از قهرمانان ما در رشته پرتاب وزنه و دیسک و جزو ورزشکاران بیماریی‌های خاص است که البته او هم با همان مشکل نبود مکان مناسب ورزشی برای بانوان روبرو بوده و یک بانوی قهرمان جهان برای تمرین باید چندین کلیومتر از قم خارج شود که مکانش هم اصلا مناسب نیست.

مسؤول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: اگر عزم جدی برای خدمت به بانوان قمی وجود داشته باشد و تفکر خدمت به جوانان عملی و مسائل با تدبیر و همکاری مسئولان استانی حل گردد، قطعا امثال پارس لاری‌ها را در این استان بیشتر خواهیم داشت.

عنبری تاکید کرد: البته طرح راه‌اندازی یک مجموعه تخصصی ورزش بانوان در قم سال‌هاست که مطرح می باشد و متاسفانه همچنان خاک می خورد و تلاش‌ها برای اجرای آن به نتیجه نرسیده، اما با قوت به دنبال نهایی شدن آن و رفع مشکلات هستیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار