فارس سومین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور است.
کد خبر: ۶۳۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 29 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ابراهیمی معاون مدیریت طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با ۹۸۶ واحد مرغداری مجوزدار، به ظرفیت ۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره و پتانسیل تولید سالانه ۲۰۰ هزارتن گوشت مرغ، سومین تولید کننده گوشت مرغ در کشور است.

وی بیان کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان ۲۵ کیلوگرم است، با مدیریت تقاضا محور جوجه‌ریزی، پارسال ۱۲۵ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شد.

معاون مدیریت طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه ظرفیت‌سازی زیاد در فارس و کل کشور در مرغ گوشتی طی سه سال، منجربه تولید مرغ مازاد در سال ۹۳ شد، افزود: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، طرح مدیریت جوجه‌ریزی از آبان ماه ۹۳ با همکاری ادارات و تشکل‌های مرتبط در استان تدوین و اجرا شد.

ابراهیمی تصریح کرد: هدف اصلی این سامانه دستیابی به اطلاعات و آمار جوجه ریزی، تولید، کشتار و مصرف مرغ گوشتی به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا برای کاهش نوسانات قیمت گوشت مرغ است، که در این راستا جلوگیری از جوجه‌ریزی‌های غیر مجاز و بیش از ظرفیت مجاز انجام می‌شود.

معاون مدیریت طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: این طرح به عنوان طرح ملی از طریق معاونت امور دام وزرات جهاد کشاورزی پذیرفته و پارسال با عنوان سامانه سماصط یا مدیریت اطلاعات صنعت طیور در کل کشور راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: فعالیت ۹۰ درصد از مرغداری‌های فارس در سامانه سماصط قابل رصد و پیگیری است و مابقی به محض رفع مشکل تمدید پروانه در این سامانه عضو می‌شوند.

گفتنی است، تیر ماه امسال در سامانه سماصط فارس به تعداد ۵ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۲۹ قطعه جوجه ریزی ثبت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار