جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد
شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی برگزار گردید.
کد خبر: ۶۳۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 29 July 2018

شورای فرهنگ عمومی ظرفیتی برای ارتقای فرهنگ در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در اداره کل اوقاف برگزار شد با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی وظیفه سیاستگذاری در امور فرهنگی جامعه را دارد، گفت: باید در مورد فرهنگ عزاداری، فرهنگ وقف، فرهنگ رانندگی و تمامی اموری که در زندگی روزمره مردم جریان دارد از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی بهرمنده شویم و یک نقشه راه ترسیم کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به صحبت های اخیر سردار سلیمانی گفت: مواضع سردار سلیمانی به اظهارات ترامپ و دفاع از سخنان رئیس جمهور کشورمان دکتر روحانی، در رسانه های بین المللی بازتاب گسترده ای داشت که در مقطع کنونی نظام و انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از رسانه‌های خارجی با انعکاس سخنان سردار سلیمانی، نوشتند ” تهدید ایران علیه آمریکا مخصوصاً سردار ایرانی به قدری جدی شده که آمریکا اگر آغازگر جنگ باشد، دیگر پایان دهنده آن نخواهد بود.”

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی چنان با اطمینان آمریکا را تهدید به نابودی منافع کرد که نمی‌توانند تصورش را بکنند، ابراز داشت: اظهارات سردار سلیمانی نشانه‌ای از آمادگی کامل ایران در برابر تهدیدات است.

امام جمعه تبریز گفت: سردار سلیمانی تصریح کرده که ” رئیس جمهوری آمریکا در برابر رئیس جمهور ما سخنان سخیفی بیان کرد که جواب دادن آقای روحانی به ترامپ در شأن رئیس جمهور ما نیست و حریف شما من به عنوان یک سرباز ایرانی هستم”

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهید مدنی گفت: ۱۹ شهریور در مسجد شهید مدنی سالگرد این شهید محراب برگزار می‌شود که با توجه به نقش شهید مدنی در استان، تمامی نهادها برای برگزاری با عظمت این یادواره تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان به ویژه مردم ایران است، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته هم تذکر دادم امسال هم باید همه عزاداری‌ها باید بعد از عید غدیر باشد تا جشن‌های عید غدیر به صورت باشکوه برگزار شده و پس از آن، عزاداری‌های استقبال از محرم آغاز شود.

 

خدابخش:آسیب‌های فرهنگی جامعه به صورت علمی بررسی شوند

خدابخش نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در 4 ماه اخیر کشته‌های زیادی در تصادفات رانندگی داده ایم افزود: فرهنگ رانندگی می تواند به عنوان موضوع مورد مطالعه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان مثالی از فرهنگ نامناسب در موضوعات اجتماعی گفت: دولت اخیرا واردات لوازم خانگی را ممنوع کرده ولی برخی از این تولیدکنندگان از این فضا سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را بیش از حد منطقی افزایش دادند.

وی تاکید کرد: ارزش‌ها و فرهنگ را باید در این گونه موضوعات حل کنیم چراکه تولیدکننده در این موقعیت به جای کاهش قیمت، افزایش غیر منطقی داده است.

خدابخش فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و با اشاره به اینکه اگر فرهنگِ رشد، همراه با روحیه همکاری در کشور شکل نگیرد، توسعه به سختی محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر امروز سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور افزایش یابد، جامعه در برابر آسیب‌ها بیمه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :