فرماندار میبد در گردهمايی آینه‌داران آفتاب که با حضور روسای شوراهای هیئات مذهبی برگزار شد، کمک به نیازمندان هر محله را تکمیل‌کننده عزاداری محرم دانست .
کد خبر: ۶۳۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 04 August 2018

 «حسین فلاح» عزاداری محرم را یک الگوی شیعه اسلامی در جهان نام برد و گفت: بايد در کنار عزاداری‌هاي اين ماه، یک سری الگوهای رفتاری باید برای عزاداران تعریف شود تا تکمیل‌کننده این سنت در جامعه شیعه باشد.

وي کمک به محرومان و نیازمندان را یک عمل انسانی و نوع دوستانه خواند كه مي‌تواند در اين ايام مورد توجه قرار گيرد.

فلاح با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور، خواستار دست‌گيري از نیازمند از سوي افراد توانمند شد و گفت: ارتباط چهره به چهره با خیرین یکی از مهمترین راهکار برای کمک به محرومان است.

وي با اشاره به اين كه مسئولان هیئت‌های مذهبی در هر محله همواره از معتمدین محله هستند، گفت: اين افراد مي‌توانند با شناسایی خیرین و نيازمندان هر منطقه، ارتباط بيشتر آنها را برقرار کنند.

فرماندار همچنين استفاده مناسب از فضای تکیه‌ها، حسینیه‌ها و هیئت‌ها به عنوان یک فضای فرهنگی و هنری و حتي ورزشي مناسب در زمان‌هاي بلااستفاده را راهگشای برخي مشکلات و آسيب‌ها در جامعه دانست.

فلاح در پایان با تاكيد بر مديريت ساعات عزاداری در شب‌های محرم، تاكيد كرد: همچون گذشته ذبح دام در مسير عزاداران و حسینیه‌ها ممنوع است و بايد در محل کشتارگاه‌ انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار