رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: به منظور استفاده و حفظ منابع آب زیرزمینی و افزایش درآمد بهره برداران گیاهان دارویی باید در زنجیره تولید قرار گیرند.
کد خبر: ۶۴۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 11 August 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه گیاهان دارویی باید در زنجیره تولید قرار گیرند، بیان کرد: افزایش نظام‌مند سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان و مناسب سازی زیر ساخت اولیه به منظور ساخت کارخانه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خودکفایی در تولید روغن خوراکی و توسعه کشت کلزا و کشت چغندر پاییزه از اولویت‌های مهم این سازمان است.

قاسمی ادامه داد: پیگیری تحویل روزانه ۱۵۰۰ تن کود ازته از طریق شرکت خدمات حمایتی انجام شده، که برای تسهیل در تامین و توزیع کود ازته، کارگروهی از بخش‌های خصوصی و دولتی تشکیل و بهترین پیشنهاد برای اجرا مطرح می شود.

عبدالحسین صمدنژاد مسئول امور شهرستان‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس، اضافه کرد: جذب اعتبارات و سرمایه‌های شهرستان در فرآوری محصولات به خصوص گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی در مراسم توسعه کشت چغندرقند پاییزه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های خالی کارخانجات فرآوری در استان، ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها و صرفه‌جویی در مصرف آب به سبب تامین بخشی از نیاز آبی گیاه از بارندگی جزء سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان است که باید در شهرستان‌های هدف مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار