بسیاری از ما تمایل به کمک موثر به عنوان یک کار خیر داریم اما شاید مرکز مناسب که کمک‌های ما را در بهترین راه صرف کند را نشناسیم.
کد خبر: ۶۴۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 12 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: بسیاری از ما تمایل به کمک موثر به عنوان یک کار خیر داریم اما شاید مرکز مناسب که کمک‌های ما را در بهترین راه صرف کند را نشناسیم. اما با معرفی این مراکز از طریق مراکز معتبری چون رسانه امکان شناسایی این مراکز در سطح گسترده برای نیکوکاران فراهم می‌شود.

هدایت‌الله بهاء‌الدینی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت مرتبط ساختن مردم خیر با مراکز مناسب ارائه کمک‌های مردمی اظهار داشت: بسیاری از مردم تمایل به کمک کردن به مراکز را دارند اما مرکز مناسبی که کمک‌های خود را به آن‌ها بدهند، نمی‌شناسند.

مدیرعامل موسسه خیریه نرجس ادامه داد: قلم و نوشتار به عنوان بهترین وسیله اطلاع‌رسانی در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است و بسیاری از افرادی که برای کمک کردن به این موسسه آمده‌اند رسانه را منبع و مرکز معرفی این مرکز عنوان کرده‌اند.

وی خود را نماینده معلولان جسمی و ذهنی مرکز خیریه نرجس دانست و بیان کرد: به عنوان نماینده این کودکان که فرزندان این وطن هستند و به اندازه سایرین حق زندگی دارند، خواهان مشارکت هدفمند مردم نیکوکار به این مرکز هستیم تا هر فرد در هر جایگاهی بتواند در این کار نیک و خداپسندانه شرکت کند.

 

 

از قلم تا اثر

بهاء‌الدینی قلم را بهترین ابزار جذب کمک‌های مردمی عنوان کرد و گفت: هر یک از بچه‌هایی که در این مرکز نگهداری می‌شوند 2 و نیم تا 3 میلیون ریال هزینه ماهانه برای نگهداری دارند که تامین 2 میلیون از آن به عهده موسسه است که از همین کمک مردمی تامین می‌شود.

وی افزود: خانواده‌هایی هستند که با داشتن 2 یا 3 فرزند معلول از زندگی و کار روزانه خود بازمانده‌اند و به دلیل هزینه بالای نگهداری از این کودکان وضعیت معیشتی سختی دارند.

مدیرعامل موسسه خیریه نرجس اضافه کرد: بسیاری از آنها فرزند خود را به این مرکز سپرده‌اند اما شمار دیگری در استان و به ویژه در شیراز در نوبت برای سپردن فرزند معلول خود به موسسه خیریه نرجس هستند.

وی تاکید کرد: اما در حال حاضر ما 100 نفر بیش از ظرفیت مرکز معلول جسمی و ذهنی را نگهداری می‌کنیم و امکان پذیرش افراد بیشتر برایمان مقدور نیست.

مرکزی در صدرا

بهاء‌الدینی با اشاره به زمینی که در صدرا با وسعت 5 هزار متر برای احداث یک خیریه نرجس دیگر در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: اقدامات اولیه آن انجام شده اما برای ساخت این مرکز به 6 میلیارد تومان هزینه نیاز است که با خیرخواهی و کمک مردم میسر می‌شود.

درمانگاهی به نفع نرجس

مدیرعامل موسسه خیریه نرجس شیراز با ابراز رضایت از فعالیت درمانگاه نرجس در شهرک والفجر و در کنار مرکز نگهداری معلولان گفت: با لطف خدا و کمک خیران این درمانگاه با هدف درمان این کودکان با هزینه‌های کم راه‌اندازی شد که بیش از 70 متخصص و فوق تخصص در آن به ارائه خدمات دندانپزشکی، آندوسکوپی، سونوگرافی، قلبی عروقی و ... می‌پردازند.

وی ادامه داد: این درمانگاه برای عموم نیز آزاد است و درآمد آن کمک هزینه‌ای برای پرداخت هزینه‌های کودکانی است که در مرکز نرجس نگهداری می‌شوند.

بهاء‌الدینی با ابراز خرسندی از تلاش پزشکان در این مرکز بیان کرد: جای خوشحالی است که با کمک یک پزشک خیر و عمل رایگان کودکی که روی زمین خود را می‌کشید، اکنون شاهد فوتبال بازی کردن همان کودک در مرکز هستیم.

موسسه نرجس یک برند

مدیرعامل موسسه خیریه نرجس با اشاره به انتخاب این مرکز به عنوان مدیر شایسته ملی در سال 97 عنوان کرد: گواهینامه ایزو نیز به عنوان یک برند نگهداری مناسب از معلولان به این مرکز تعلق گرفته است.

وی افزود: زیبایی محیط موسسه، بهداشت، تغذیه و شیوه نگهداری خوب از مواردی است که موجب تعلق این عنوان به موسسه خیریه نرجس شد که قطعا کمک‌های مردمی در کسب این موفقیت همراه ما بوده است.

یک مادر گرفتار

مهرانگیز زن 45 ساله‌ای که سالها برای نگهداری زهرا دختر معلولش درد کشیده است و دخترش را به مرکز خیریه نرجس سپرده است، می‌گوید: 2 دختر دارم اما 15 سال درگیر رسیدگی به زهرا که دارای معلولیت جسمی است، بودم.

وی ادامه می‌دهد: از زمانی که از طریق یکی از این روزنامه‌ها با موسسه نرجس آشنا شدم و زهرا را به آنجا سپردم زندگیم تغییر کرد و در حالیکه می‌توانم هر زمان که بخواهم به دخترم سر بزنم با خیال آسوده به فرزند دیگر و زندگیم رسیدگی می‌کنم.

این مادر رنج کشیده اضافه می‌کند: از عهده هزینه‌های نگهداری و درمان زهرا بر نمی‌آمدم و ناچار بودم بیش از حد کار کنم تا با همسرم بتوانیم از عهده این هزینه‌ها بربیاییم اما اکنون بسیاری این مسایل با تلاش این موسسه و مردم نیکوکار حل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار