تابناک: نایب رییس شورای اسلامی شهر قهدریجان گفت: بارندگی شدید روز گذشته به گندم‌های برداشت شده کشاورزان این شهر خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۶۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 21 July 2015
به گزاش تابناک به نقل از ایسنا، محمد غلامی، اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته حدود 10 هزار جریب از اراضی این شهر زیر کشت غله پاییزه رفت که پیش بینی می‌کنیم هفت هزار تن گندم تا چند روز دیگر از مزارع برداشت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد گندم‌ها درو شده است، تصریح کرد: سه مرکز خرید سازمان تعاون روستایی گندم کشاورزان را به طور تضمینی از کیلویی یک هزار و 150 تا یک هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند و علی رغم آنکه بخشی از گندم‌ها به سیلو منتقل شده هنوز دولت پولی به مردم نداده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قهدریجان با اشاره به بارندگی شدید شب گذشته، ادامه داد: در زمین‌هایی که برداشت گندم به صورت دستی و یا با ماشین‌های کوچک گندم چین انجام شد، "وارفِه" یا همان دسته خوشه‌ها در بین مزارع خیس و گل آلود و دچار خسارت شده است.

غلامی با بیان اینکه ساقه و خوشه مزارع درو نشده به دلیل آفتاب خوردن دچار مشکل چندانی نمی‌شود، یادآور شد: در روش برداشت با کمباین‌های بزرگ ساقه و خوشه‌ها دیگر روی زمین گذاشته نمی‌شود و مشکل خاصی به وجود نمی‌آید، اما برخی کشاورزان به دلایلی هم‌چون دستیابی به کاه بیشتر از این ماشین آلات استفاده نمی کنند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مراکز خرید گندم نیز مکان‌های روباز است و گندم‌های تحویلی کشاورزان از بین خواهد رفت، چرا که با رسیدن آب و خیس شدن شروع به جوانه زنی می‌کنند و از سوی دیگر یونجه‌های برداشت شده نیز با این بارندگی دچار حالت گندیدگی می‌شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
ای کاش ماهم آشنا داشتیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار