مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه آمار طلاق در هرمزگان یک پنجم ازادواج است گفت: به ازای هر پنج مورد واقعه ازدواج در این استان یک مورد واقعه طلاق رخ می‌دهد. همچنین ایران، در بین 26 کشور منطقه با نرخ نرخ ولادت 1.7 در رتبه 21 قرار دارد.
کد خبر: ۶۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 21 July 2015
به گزارش تابناک، مهندس مهدی عسکری زاده در نشست شورای اداری بندرخمیر که به ریاست فرماندار و امام جمعه این شهرستان و سایر اعضا برگزار شد، ضمن تقدیر از حمایت ها و همکاری های مسئولان از فعالیت های ثبت احوال در بندرخمیر، اظهار کرد: امروز شهرستان بندرخمیر در امور ادارای، شهرستانی منسجم و منظم به شمار می رود که در همین راستا فعالیت های اداراتی همانند ثبت احوال نیز در این منطقه از رویه خوبی برخودار شده است.
 
وی با اشاره به تغییرات گسترده در احراز هویت و رقم خوردن تحول در این حوزه، افزود: سازمان ثبت احوال کشور با نگاه به این هدف، افق حرکتی خود را به سمت ثبت احوال نوین ترسیم کرده و در این راستاست که می توان امروز در کشور زیرساخت پروژه‌هایی همانند انتخابات الکترونیکی را طرح ریزی و اجرایی کرد.
 
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان یادآور شد: صدور اسناد هویتی الکترونیکی به صورت برخط، حرکت به سمت و سوی ثبت احوال نوین و ایجاد تحول در تصدیق هویت افراد در فضای مجازی بخشی دیگری از فعالیت‌های ثبت احوال است.
 
وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال علاوه بر احراز هویت در فضای الکترونیکی با بهره گیری از کارت ملی هوشمند، به سمت تکنیک های جدید با تکیه بر آی و با استفاده از اپلیکیشن های تلفنی و همراه برای این امر در آینده اشاره کرد.
 
عسکری زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از آمار جمعیتی در سه برش کشوری، استانی و شهرستانی با بیان اینکه هرمزگان در رتبه سوم کشور از نظر ثبت آمار زاد و ولد و پایین تر از استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارد، افزود: طبق آمار و اطلاعات ارائه شده ایران، در بین 26 کشور منطقه با نرخ نرخ ولادت 1.7 در رتبه 21 قرار دارد.
 
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: در ایران 35 درصد ازدواج ها منتهی و منتج به تک فرزندی و یا بی فرزندی می شود که اگر همین وضعیت ادامه یابد در سال 1415 علی رغم اینکه جمعیت کشور به 85 میلیون نفر می رسد، رقم و نرخ ولادت و وفات مساوی می شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه هرم جمعیتی هرمزگان در حال حاضر در مقایسه با هرم سنی جمعتی کشور که میانسال می باشد، هرمی جوان است، افزود: اگر نرخ ولادت به همین منوال پیش برود، کشور در آینده در بعد نیروی انسانی و حوزه اجتماعی شاهد مشکلاتی متعدد و متاثر از میانسالی و سالمندی خواهد بود.
 
عسکری زاده پیرامون آمار وقایع حیاتی در بندرخمیر نیز گفت: نرخ ولادت در این شهرستان طی سه سال جاری نسبت به مدت مشابه دارای رشد 24 درصدی است.
 
وی با بیان اینکه وجود این نرخ در بندرخمیر به عنوان رقمی مناسب برای رشد جمعیت محاسبه می شود، از مسئولان این شهرستان خواست با هدف ارتقا سلامت به موضوع کیفیت جمعیت وبالابردن شاخص سلامت باروری بانوانو مراقبت‌های، حین و بعد از بارداری مادران و کاهش آمار مرگ و میر کودکان زیر یک سال در این شهرستان توجه بیشتری نمایند.
 
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان همچنین با بیان اینکه در بندرخمیر حوادث و به ویژه تصادفات و بیماری های قلبی عروقی دلیل عمده مرگ و میر هستند، ادامه داد: نرخ مرگ و میر نیز در این شهرستان طی دوره یاد شده نسبت به مدت زمان مشابه دارای رشد 13 درصدی است.
 
وی اضافه کرد: در هرمزگان به ازای هر پنج واقعه ازدواج، یک واقعه طلاق ثبت می شود و این در حالیست که بیشترین رقم واقعه طلاق پیرامون ازدواج هایی با طول عمر کمتر از یک سال رخ می دهد.
 
عسکری زاده ادامه داد: علی رغم هرم سنی جوان استان، هرمزگان در جدول آمار فراوانی واقعه ازدواج در رتبه 23 کشوری قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: شهرستان بندرخمیر نیز در مبحث طلاق در رتبه سوم استانی قرار دارد، و این در حالیست که بر خلاف بسیاری از مناطق دیگر در این شهرستان بیشترین رقم طلاق ها مربوطه به حوزه های روستایی است.
 
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: نباید فراموش کرد آمار اعلامی و رسمی در حالی ارائه می شود که آماری از وقایع غیر رسمی ازدواج‌ها و طلاق‌ها در دست نیست و این می تواند در آینده کشور و استان را با چالش‌های اساسی روبرو و مواجه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار