رییس جهادکشاورزی استان قم با بیان اینکه ماهی خاویاری یک ظرفیت بسیار خوب در استان قم است، گفت: سال گذشته 350کیلوگرم خاویار از استان قم صادر شده است.
کد خبر: ۶۴۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 25 August 2018

به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در مراسم افتتاح پروژه های بخش کشاورزی بخش جعفرآباد قم عنوان کرد: بخش جعفرآباد یک ظرفیت مهم مهم برای کشاورزی استان است و به همین دلیل اقدامات خوبی در این بخش شکل گرفته است.

وی افزود: در سال 93 کل اعتبارات حوزه آب استان قم 1و نیم میلیارد تومان بود که در سال جاری این اعتبارات به 60میلیارد رسیده است که با این میزان اعتبار در بین 6 استان برتر کشور قرار داریم، همچنین استان قم در سال گذشته، رتبه سوم کشور در خصوص بهینه سازی مصرف آب را کسب کرده است.

رییس جهادکشاورزی استان قم تصریح کرد: در سال زراعی کنونی، 22میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب جعفر آباد هزینه شده است و همچنین بیش از 30میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری کشاورزان در بحث آب این منطقه جذب شده است؛ یکی از مشکلات موجود این منطقه، مشکل آب بخش دامشهر است که برای رفع این مشکل، به توجه و مساعدت مسئولین نیاز است.

وی ادامه داد: امسال 61پروژه شاخص در بخش کشاورزی افتتاح شد که دقیقا در راستای برنامه اصلاح الگوی کشت است؛ از این پروژه‌ها سه پروژه از صنایع تبدیلی و تکمیلی و 7پروژه در خصوص شیلات است که 3 مورد آن درخصوص ماهی خاویاری است، ماهی خاویاری در استان قم یک ظرفیت بسیار خوبی است و ماهی خاویاری استان قم یک برند در دنیا است و سال گذشته 350کیلوگرم خاویار از استان قم صادر شد.

ایجاد 10هکتار گلخانه در سال زراعی 97-98

طلایی اظهار کرد: همچنین 29پروژه در بحث آب و خاک و 9پروژه در بحث گلخانه و تولیدات گیاهی در این هفته افتتاح می‌شود؛ باید بحث گلخانه در استان توسعه پیدا کند، در حال حاضر 35هکتار گلخانه در استان وجود دارد که طبق برنامه برای سال زارعی 97-98،باید 100هکتار گلخانه در استان قم ایجاد شود، بر همین اساس از محل توسعه اشتغال روستایی، 70هکتار گلخانه برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است و همچنین 22هکتار نیز در حال احداث است.

وی گفت: در یک ماهه گذشته هیات دولت استمهال تسهیلات بخش کشاورزی را در سه بخش خشکسالی، آنفولانزا و سرمازدگی مصوب کرد، 13استان برای پرداخت تسهیلات مربوط به خشکسالی مشخص شدند که استان قم جزو این استان‌ها نبود، اما با تلاش‌ها و مساعدت مسئولین، قم به این استان‌ها اضافه شد و کشاورزان استان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار