با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت؛
جشن ویژه عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، پنج شنبه شب با حضور مسولان و ارادتمندان مولای متقیان علی (ع) در شهر دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 01 September 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در این جشن که با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت برگزار شد؛

امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان کهگیلویه روز کمال دین و تمام نعمت الهی را جشن گرفتند.

در این مراسم که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، با قرائت اشعاری در وصف امام علی (ع) ادامه یافت.

 

جشن عید سعید غدیر خم در دهدشت برگزار شد/تجلیل از رتبه های برتر کنکور و دو کودک آی مت دهدشت + تصاویر

مهندس اسفندیار برخه شهردار دهدشت در ابتدای این مراسم با تبریک عید امامت، به قرائت قطعه شعری در وصف حضرت علی (ع) پرداخت و به مدیران و حاضرین در این جشن خوش آمد گفت.

 

جشن عید سعید غدیر خم در دهدشت برگزار شد/تجلیل از رتبه های برتر کنکور و دو کودک آی مت دهدشت + تصاویر

حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت و سخنران مراسم نیز با تبریک عید غدیر به همه مسلمانان و با اشاره به ابلاغ خطبه غدیر توسط حضرت جبرئیل به پیامبر(ص) عنوان کرد: با توجه به اینکه مسلمان در آن زمان زمینه مناسب برای دریافت و درک دستور خداوند را نداشتند حضرت جبرییل به دلیل حساسیت موضوع سه بار این پیام را از طرف خداوند بر پیامبر (ص) ابلاغ کرد.

وی در ادامه با تشریح ماجرای خطبه غدیر به ارایه بخش هایی از این خطبه و تفسیر آن پرداخت و جمع حاضر را به تحقیق و تفسیر در این خطبه فرا خواند.

حجت الاسلام حسینی طلب همچنین سخنان خود را در اهمیت جایگاه امامت و ولایت در جامعه اسلامی ادامه داد و یادآور شد: واقعه غدیر یکی از روزهای مهم تاریخ جهان اسلام و بلکه تاریخ بشری است.

وی عنوان کرد: غدیر در لغت به معنای آبریز و مسیل است، اما به محلی که به خاطر وجود برکه ای در آن، آب باران جمع می­ شده نیز غدیر خم گفته اند، غدیر در حدود 4 کیلومتری جُحفه واقع شده و جحفه در 64 کیلومتری مکه قرار دارد که یکی از میقات های پنجگانه است.

امام جمعه دهدشت بیان کرد: هنگامی که رسول اکرم در روز 18 ذی الحجه به وادی غدیر خم رسیدند و پیش از جدایی اهالی شام، مصر و عراق از میان جمعیت، دست حضرت علی (ع) را در میان جمعیت بالا برد و گفت که هر کس من مولای او هستم، علی (ع) نیز مولای اوست که از این واقعه در تاریخ مسلمانان به نام عید غدیر خم یاد می شود.

در ادامه این جشن با حضور دو زوج مسابقه ای برگزار شد و جوایزی نیز به آنها اهدا شد، همچنین اجرای نمایش طنز از دیگر برنامه های این جشن بود.

در ادامه این جشن باشکوه، در اقدامی جالب و شایسته تقدیر از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت از رتبه های سه رقمی کنکور سراسری امسال با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد.

در ادامه این جشن نیز از مدیر پیش دبستانی نوید بهاری سرکار خانم الهام رستمی و دبیر اجرایی مرکز آی مت شهرستان کهگیلویه جناب مهندس شهریار رضوی و همچنین دو کودک آی مت شهر دهدشت ( ایلیا دوهنده و محمد مهدی خرام) که در مسابقات جهانی 2018 مالزی مقام کسب نمودند، از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت تجلیل شد.

 

عکس و گزارش : سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار