معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از دلایل تأخیر در برگزاری سی‌امین جشنواره تئاتر استان، انتخابات انجمن هنرهای نمایشی است و با برگزاری این انتخابات در آینده‌ای نزدیک، آبان ماه شاهد برپایی جشنواره تئاتر استان خواهیم بود.
کد خبر: ۶۵۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 03 September 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی جعفری اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر استان اصفهان به دلیل نیاز به تأملات بیشتر به آبان ماه موکول شده و این تأخیر فقط مختص اصفهان نیست، بلکه تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر چند استان دیگر نیز در آبان ماه است. 

وی با اشاره به مشخص شدن اسامی نمایش‌های راه‌یافته به این جشنواره اعلام کرد: جزییات نمایش‌های راه‌یافته به سی‌امین جشنواره تئاتر استان هفته جاری به اطلاع همگان خواهد رسید.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار نشدن انتخابات انجمن هنرهای نمایشی را یکی دیگر از دلایلی دانست که موجب تأخیر در برگزاری جشنواره تئاتر استان شده است.

جعفری ادامه داد: اصرار بر این است که مثل دیگر استان‌ها، انجمن هنرهای نمایشی برگزاری جشنواره تئاتر را بر عهده بگیرد. به همین جهت هفته گذشته با مدیر امور هنرهای نمایشی اداره ارشاد جلساتی داشتیم تا رایزنی‌های لازم را برای فرستادن بازرس‌های تهران انجام دهند و در اولین فرصت انتخابات انجمن برگزار شود تا شورای جدید آغاز به کار کنند و برپایی جشنواره را بر عهده بگیرند.

وی افزود: تقویت انجمن هنرهای نمایشی کمک شایانی به رشد و توسعه هنر نمایش در سراسر استان اصفهان می‌کند و انجمن به‌ عنوان یک متعادل‌کننده می‌تواند با رصد فعالیت آموزشگاه‌ها و حمایت معنوی و راهنمایی‌های خود، سطح آن‌ها را به حد بالاتری ارتقا بدهد تا قادر به کسب استانداردهای قابل ‌قبول شوند.

جعفری، جدی گرفتن انجمن هنرهای نمایشی توسط هنرمندان فعال این حوزه را امری ضروری دانست و گفت: بدون هیچ قضاوتی در مورد انجمن فعلی هنرهای نمایشی استان، انتظار داریم که حضور هنرمندان در انتخابات این انجمن پرشور باشد و بتوانند با انتخاب درست، گروهی پرانگیزه و با انرژی را بر سر کار بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های حوزه تئاتر باید از تیم های کارشناسی انجمن هنرهای نمایشی شکل بگیرد و به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شود تا اداره ارشاد نیز بتواند اهداف توسعه‌ای آن برنامه‌ها را دنبال کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار