مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: 250میلیارد ریال از خسارات وارده به بخش دام و طیور خوزستان که زیرپوشش بیمه قرار داشتند هفته جاری به حساب دامداران و مرغداران واریز شد.
کد خبر: ۶۵۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 07 September 2018

محمد آلاله افزود: این پرداخت خسارت مربوط به سال 1396بوده و قرار است بخشی دیگر از مطالبات دامداران و مرغداران خسارت خوزستان مربوط به پارسال نیز ماه آینده پرداخت شود.

وی مجموع خسارات وارده به بخش دام و طیور خوزستان که در سال 1396 زیرپوشش بیمه قرار داشتند را 900میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان تاکنون 550 میلیارد ریال خسارت تایید شده که در صورت تخصیص اعتبار از سوی دولت ، پرداخت خواهد شد.

خسارات کشاورزان خوزستانی در سال زراعی 96-95 تسویه شد

مدیرگروه خدمات بیمه بانک کشاورزی خوزستان گفت: خسارات کشاورزان خوزستانی در سال زراعی 96-95 با واریز 650میلیارد ریال به حساب کشاورزان تسویه شد.

آلاله با بیان اینکه کار بررسی خسارات وارده به کشاورزان خوزستان در سال زراعی جاری شروع شده ابراز امیدواری کرد بخشی از خسارات وارده در سال زراعی جاری نیز به حساب کشاورزان واریز شود.

تاخیر در پرداخت خسارت سبب دلسردی تولیدکنندگان شده است

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: تاخیر در پرداخت خسارت سبب دلسردی تولیدگان خوزستان در بخش های آبزیان ، زراعت ، باغداری ، دامداری و پرورش طیور شده است.

آلاله افزود: امسال به همین دلیل تعداد کمی از پرورش دهندگان آبزیان (میگو و ماهی) و کشت تابستانه خوزستان محصولات خود را در برابر حوادث بیمه کردند.

وی نبود رغبت تولیدکنندگان به بیمه کردن محصولات خود در برابر حوادث طبیعی و خشکسالی را در کاهش ضریب امنیت غذایی خوزستان موثر دانست.

آلاله با اشاره به مشکلات اعتباری دولت و امکان نداشتن پرداخت یکباره خسارت به بیمه شدگان خوزستان بیان کرد:با این وجود لازم است کشاورزان برای صیانت از سرمایه خود و پیشگیری از وارد شدن خسارات جبران ناپذیر ، به صنعت بیمه به عنوان یک حمایت گر نگاه کنند.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه 50تا 70درصد حق بیمه را دولت پرداخت می کند و سهم تولیدکننده کمتر از 50درصد است افزود: البته برخی از محصولات کشاورزی همچون برنج که بنا به توصیه وزارت جهادکشاورزی ، کشت آن در خوزستان ممنوع شده کشاورز باید حق بیمه محصول را به طور کامل بپردازد.

حدود 1.2میلیون هکتار از زمین های کشاورزی استان خوزستان به کشت محصولات تابستانه اختصاص دارد ولی امسال به دلیل کمبود آب و خشکسالی ، محدودیت و برخی ممنوعیت ها در کشت تابستانه اعمال شده است.

استان خوزستان با تولید سالانه 15.8میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، طیور و آبزیان و تولید بیش از 120نوع محصول ، مقام نخست کشوری را از نظر کمی و تنوع تولیدات دارد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار