مسئول خدمات شهرداری تربت جام درجلسه کارگروه اتلاف سگ های ولگرداز بحرانی شدن وجود سگ های ولگرد دراین شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۶۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 23 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از جام روز، محمد ارگنجی مقدم در جلسه کارگروه اتلاف سگ‌های ولگرد با اعلام وضعیت بحرانی وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر گفت: طی یک سال گذشته تعداد ۱۸۴ قلاده سگ ولگرد توسط شهرداری به روش زنده گیری و مرگ با ترحم اتلاف شده است.

وی افزود: برای هر قلاده سگ که به‌صورت زنده گیری با مشارکت مردم به شهرداری تحویل‌شده است جمعاً مبلغ ۴۳ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

وی اعلام کرد: قوانین اجرای اتلاف سگ‌های ولگرد ایراد دارد و سایر اعضای کارگروه با شهرداری همکاری کنند تا شهروندان از وضعیت بحرانی وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر نجات پیدا کنند.

در ادامه جلسه مسئول امور اجتماعی فرمانداری با تأکید بر اتلاف سگ‌های ولگرد گفت: به دلیل وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر شهروندان صبح زود جرات بیرون آمدن از منازل خود را ندارند؛ شهرداری به‌صورت جدی با این بحران برخورد کند.

شاهدی افزود: هزینه پرداخت زنده گیری سگ‌های ولگرد به مبلغ ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافت تا مشارکت مردمی برای زنده گیری سگ‌های ولگرد و تحویل به شهرداری افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به فعال شدن اکیپ گشت سگ‌های ولگرد صاحبان سگ‌ها از رها کردن سگ در سطح شهر و حاشیه شهر خودداری کنند، در غیر این صورت صاحبان سگ‌ها به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه دارد: در صورت گزش افراد توسط سگ‌های ولگرد آنان می‌توانند از صاحبان سگ‌ها اقامه دعوی کنند.

وی تصریح کرد: بخشداران و شهرداری‌های تابع شهرستان در اسرع وقت در خصوص تشکیل ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام مشابه انجام و برای اتلاف سگ‌های ولگرد با پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال برای هر قلاده سگ به‌صورت زنده گیری و تحویل به شهرداری اقدام کنند.

مسئول امور اجتماعی فرمانداری تأکید کرد: کمیته گشت اتلاف سگ‌های ولگرد تا رسیدن به نقطه ایده آل با حفظ زنجیره حیات سگ‌ها نسبت به اتلاف سگ‌ها اقدام و گزارش عملکرد را ظرف سه ماه آینده به فرمانداری اعلام کنند.

حاشیه‌ها:

لازم به ذکر است با توجه اعلام بحرانی شدن وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر این کارگروه بدون حضور مدیران اجرایی و با شرکت نمایندگان ادارات در شهرداری تشکیل شد.

حال جای این سؤال باقی است:

آیا وجود بی‌شمار سگ‌های ولگرد و ایجاد مزاحمت برای شهروندان دغدغه مسئولان نیست؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار