در مراسم تودیع و معارفه در شیراز سرپرست موقت امور پردیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس معرفی شد.
کد خبر: ۶۵۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 15 September 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: در این مراسم طی حکمی از سوی حسین خنیفر رئیس دانشگاه پردیس از خدمات رحمان صحراگرد تقدیر و عباس اناری نژاد به عنوان سرپرست موقت پردیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس معرفی شد.

طاهری نیا معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز سقل آموزش و پرورش کشور است، گفت: دانشگاه فرهنگیان به تعبیر مقام معظم رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخورداربوده، و سرچشمه زلالی است که از آن آب زلال شفابخش به نظام تعلیم و تربیت تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید در انجام ماموریت بزرگ خود که شامل تامین، تربیت، و توانمند سازی نیروی انسانی آموزش و پرورش موفق‌تر عمل کند تا نسل دانش آموز ما آینده بهتری داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان ماموریت گراترین و موثرترین دانشگاه کشور بوده، زیرا محصول دانشگاه فرهنگیان معلم است که فرزندان خانواده‌ها را تربیت می‌کند و هر خانواده بیشترین اعتماد را به معلم دارد، زیرا فرزندان خود را تحویل معلم می‌دهد تا تربیت شوند.

طاهری نیا ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان هم اکنون در گستره کشور ۹۸ پردیس و مرکز دانشجو می‌پذیرد که در سال تحصیلی جدید ۴۱ هزار دانشجوی جدید الورود است، و از این تعداد ۲۴ هزار نفر دانشجو از طریق شرکت در آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور از یک رقمی، دو رقمی و زیر هزار است، افزود: این افراد کسانی هستند که با علم و اعتماد به دانشگاه فرهنگیان این فضا را انتخاب کرده اند.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه علاوه بر ۲۴ هزار دانشجو، ۱۷ هزار دانشجوی دیگر از طریق شرکت در آزمون استخدامی به این دانشگاه وارد شده اند، اضافه کرد: این دانشجویان پس از یک دورخ آموزشی یکساله به فضای تعلیم و تربیت وارد می شوند.

طاهری نیا اظهار کرد: در مجموع ۴۱ هزار دانشجوی جدید الورود، ۳۰ هزار دانشجوی از قبل، بیش از ۷۱ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که این حجم پذیرش دانشجو نسبت به نیاز آموزش و پرورش و تامین معلم عدد بزرگی نیست و باید تلاش شود تا با نیاز آموزش و پرورش به معلم بتوانیم پذیرش دانشجو معلم را داشته باشیم تا خلعی در مدارس ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: در میان دانشجو معلمان دانشجویانی در مقطع کارشناسی در ۱۶ رشته تحصیل می‌کنند که این ۱۶ رشته منتاسب با دروسی است که در مدرسه برای دانش امزان ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار