کد خبر: ۶۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 24 July 2015

رییس پلیس آگاهی فردیس از دستگیری 5 سارق و مالخر که با استفاده از شاه کلید اقدام به 16 فقره سرقت از واحدهای آپارتمانی کرده بودند، دراین شهرستان خبر داد.
سرگرد حکمت الله شجاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درپی دریافت گزارشی مبنی بر سرقت درمشکین دشت،موضوع در دستور کارماموران این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: بنا به گفته یک مالباخته، سارق یا سارقان بدون تخریب قفل و با استفاده از کلید وارد منزل شده و مقادیری طلا و وجه نقد متعلق به وی را به ارزش تقریبی 400 میلیون ریال به سرقت برده و متواری شده بودند.

شجاعی افزود: تیمی ازماموران مجرب اداره آگاهی فردیس برای انجام تحقیقات میدانی به محل وقوع سرقت اعزام شدند که در بررسی صحنه جرم مشخص شد که درب آپارتمان بدون کوچک ترین تخریبی با کلید باز شده است.

وی ادامه داد: درتحقیقات محلی مشخص شد که یکی از ساکنان آپارتمان هنگام بازگشت از محل کار، جلوی درب آپارتمان خودروی پژو پارس سفید رنگی با دو نفرسرنشین مشاهده می کند که در همان زمان فردی با عجله از ساختمان خارج و سوار بر خودروی مذکور شده و به سرعت از آنجا دور می شوند.

شجاعی اظهار داشت: شاهد ماجرا برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی دعوت و با بررسی آلبوم تصاویر متهمان سابقه دار، استعلام پلاک خودرو و ترسیم چهره فرضی متهم از سوی این فرد ، سارق مورد نظر و آدرس وی در یکی ازمناطق کرج شناسایی می شود.

رییس پلیس آگاهی شهرستان فردیس در ادامه گفت : پس از اطمینان ماموران از صحت و سقم موضوع و حضور متهم در منزلش با هماهنگی مقام قضایی متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از انتقال به این پلیس در تحقیقات اولیه ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل شاکی و 16 فقره سرقت منزل در شهرستان های کرج ، ملارد ، فردیس و تهران با همدستی دو نفر دیگر به نام های (م- ف) و (الف- ق) اعترف کرد .

متهم در توضیح نحوه سرقت به پلیس گفت که در ساعات خلوت روز با اطمینان از خالی بودن واحدهای آپارتمانی و با خاموش بودن چراغ آنها با شاه کلیدی که داشتیم درب منازل را باز و اقدام به سرقت وجه نقد ، زیورآلات یا اشیای قیمتی می کردیم و آنها را به دو نفر مالخر می فروختیم.

با راهنمایی متهم دستگیر شده و تلاش ماموران در این رابطه هر دو متهم و همچنین 2 نفر مالخر نیز دستگیر شدند.

براین اساس، ارزش اموال مسروقه 3 میلیارد و 552 میلیون ریال تخمین زده شد و با راهنمایی متهمان دستگیر شده تعدادی ازشاکیان پرونده نیز شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار