مرجع تقلید شیعیان گفت: در جهان کنونی شکل و اسلوب‌های ارائه مطلب تفاوت پیداکرده بنابراین لازم است تا طلاب به روش‌های نوین و به‌روز تبلیغ مجهز شوند.
کد خبر: ۶۶۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 27 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در سالن جلسات قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: آن چیزی که اسلام را در بین کشورهای دیگر گسترش داده مسئله مهم تبلیغ است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ افزود: آن چیزی که می‌تواند اسلام را در بین کشورهای دیگر گسترش دهد مسئله تبلیغ است، تا زمانی که طلبه خود را مجهز به جنبه علمی و معرفتی نکند نمی‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: جهان کنونی جهان علم و دانش بوده بنابراین باید مبلغان باید ازنظر علمی خود را مجهز کنند، بخشی از مخاطبان طلاب جامعه المصطفی افرادی بوده که مسلمان نیستند بنابراین باید این افراد آگاهی لازم را از اوضاع و زمان را داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر لزوم مجهز بودن طلاب به دانش و نیازهای روز عنوان کرد: در جهان کنونی شکل و اسلوب‌های ارائه مطلب تفاوت پیداکرده بنابراین لازم است تا طلاب به روش‌های نوین و به‌روز تبلیغ مجهز شود، فضای سایبر در کنار فایده‌هایی که دارد در برخی موارد به‌وسیله ای برای انتشار افکار منحرف و شبهه انگیز تبدیل‌شده است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: برنامه‌هایی که برای طلاب خارجی در حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد باید متفاوت‌تر از برنامه‌های طلاب ایرانی باشد، تقویت عقاید و معارف اسلامی و آشنایی به زبان عربی از مهم‌ترین نیازهایی بوده که باید به طلاب خارجی در جامعه المصطفی آموزش داده شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: طلاب خارجی باید به درجه‌ای برسند که معارف اسلامی را در مرتبه نخست درک کرده و در مراتب بعدی نیز بتوانند آن را با زبان روز به مخاطبان منتقل کنند، جامعه المصطفی اگر فقه القرآن را به‌عنوان یکی از واحدهای درسی تصویب کند نیاز بسیاری از طلاب خارجی در مسئله تکلیف و علم حل می‌شود.

وی با بیان اهمیت اخلاق و تقوا خاطرنشان کرد: طلاب جامعه المصطفی در مناطقی که به تبلیغ می‌روند باید مجسمه اخلاق باشند تا مردم آن مناطق به‌سوی ایشان جذب شوند، علم اخلاق نسخه است و دوا نیست، در کنار نسخه‌های اخلاقی حوزه‌های علمیه نیازمند دوا در زمینه اخلاق هستند.

آیت‌الله سبحانی گفت: وجود علمای اخلاق در حوزه‌های علمیه برای الگوگیری سایر مردم از آن‌ها از نیازهای حوزه و جامعه است، جامعه امروز به‌شدت الگوپذیر است به‌نحوی‌که شکل و نحوه ظاهری مردم در سال‌های گذشته با پیروی از تبلیغات کشورهای غربی کاملاً تفاوت کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار