امام جمعه شیراز گفت:من خیلی رنج می‌برم گاهی متوجه می‌شوم به واسطه یک نگاه حزبی و سیاسی- چه این دسته و چه آن دسته- شایسته‌ترین افراد باید کنار بروند و آدمی که قد اندازه‌اش نیست سرکار بیاید اگر کسی شایسته‌تر است باید کار را در دست بگیرد اما متأسفانه شایستگان باید کنار روند و نگاه کنند و کسی که نالایق است بیاید و زمام امور را در دست گیرد و این دارد جامعه ما را عقب می‌برد. آن کسی که این حکم را صادر می‌کند یعنی دارد خدا را می‌بیند.
کد خبر: ۶۶۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 28 September 2018

آیت‌الله دژکام اضافه با تصریح اینکه یک نفر کاندیدا می‌شود و همه اعضای ستادش رؤسای شهر و کشور ما هستند چون عضو ستاد بوده‌اند،‌ گفت: اینکه این افراد برای اداره کشور چقدر توانایی دارند ما نمی‌دانیم اما کاش می‌دانستند و می‌توانستند و هیچ دریغی نیست و چه اشکالی دارد کار را انجام دهند اما اصلاً این کاره نیست و فقط در ستاد کاندیدا عضو بوده است گاهی حتی می‌گوید من پول خرج کرده‌ام و طلبکارم.

امام جمعه شیراز خطاب به اساتید بسیجی گفت:‌ شما امروز باید صدای شایسته سالاری را بلند کنید. زمانی که بخواهید بنشینید بر مسندی باید شایسته آن مسند باشید، اگر شایسته نیستید باید کنار بروید. خدا را در نظر نگرفته‌ایم که اینگونه شد.

وی تأکید کرد: احسان یعنی اینکه وقتی یک کار را انجام می‌دهید خدا را ببینید و اگر چشم و دلتان باز نیست که خدا را ببینید یقین داشته باشید که خدا شما را می‌بیند.

آیت‌الله دژکام این نکته را یادآور شد که در تفکر اسلامی می‌گوییم که باید در پیشگاه خداوند جوابگوی تمام اعمالمان باشیم و با خدا وارد معامله می‌شویم و می‌گوییم کار برای خداست و مزد کار را خدا می‌دهد و سپس ادامه داد: مسلماً جامعه ما صاحب دارد؛ خدا که غایب نشده است بلکه ما غافل شده‌ایم؛ خدا هست و روزی باید به او پاسخ دهیم و این معنای احسان است لذا اگر این معنا را به درستی درک کردیم باید کارها را درست انجام دهیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس تأکید کرد: خداوند از کسانی که احسان در کارشان هست راضی است و بقیه غافل هستیم و خیلی درگیر اسم و رسم هستیم و قیافه می‌گیریم. در حالی که اگر خدا را می‌بینیم نیازی به توجه دیگران نداریم .

وی با تأکید بر اینکه اگر کسی برای خدا کار می‌کند مطمئن باشد خدا اجر کار او را ضایع نمی‌کند، گفت: مشغول امور دیگری هستیم و این مطالب را یادمان رفته است و همین است که مردم ما را ناراحت کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار