مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۸.۵ درصد جمعیت کرمانشاه سالمند هستند.
کد خبر: ۶۶۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 29 September 2018

به گزارش تابناک،امید قادری  اظهار داشت: در سطح استان کرمانشاه ۱۶۵ هزار و ۳۱۵ سالمند وجود دارد که این جمعیت ۸.۵ درصد کل جمعیت سالمندان استان را تشکیل می‌دهد و از این نظر در جایگاه دوازدهم کشور قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هفت مرکز خدمات روزانه سالمندان در سطح استان کرمانشاه فعالیت می کنند، افزود: در این مراکز خدمات توانبخشی، کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر مراکز خدماتی روزانه، در سطح استان پنج مرکز مراقبتی شبانه روزی نیز داریم که به سالمندان خدمات متفاوت و متناسب با آنان را ارائه می دهد.

وی از وجود ۲ مرکز ویزیت در منزل برای سالمندان خبر داد و افزود: این تیم اعزامی شامل پزشک، پرستار، اکیپ درمان، مددکار و روانشناس است.

قادری با بیان اینکه درصدد فراهم کردن زمینه های افزایش نشاط و سرگرمی سالمندان با برگزاری کلاسهای مختلف هستیم گفت: بهزیستی به دنبال توسعه مراکز روزانه سالمندان و نیز تشکیل شورای استان سالمندان به منظور ارتقا خدمات ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر شوراهای سالمندی تنها در سطح شهرستان های استان وجود دارد و ما در استان چنین تشکیلاتی نداریم تا از ظرفیتهای سالمندان نهایت بهره به عمل آید.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: لازم است با مشارکت دستگاه های مرتبط بانک اطلاعاتی سالمندان تشکیل شود تا امکان یکپارچه سازی خدمات ارائه شده به این قشر فراهم شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار