فرماندار شهرستان فیروزآباد با دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این شهرستان گفت: تنگه هایقر بزرگترین گرند کنیون ایران است که همه ساله طرفداران ورزش‌های هیجانی را به خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۶۶۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سید کمال علوی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان فیروزآباد از سرمایه‌گذاران دعوت کرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های فیروزآباد در ابعاد مختلف به ویژه گردشگری زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاران خارجی هم نسبت به این امر تمایل نشان دادند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری به وجود 2 سد تنگاب و هایقر این شهرستان اشاره کرد و گفت: در کنار موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی معتدل فیروزآباد وجود این 2 سد بزرگ ظرفیت بی‌نظیری برای ورزش‌های آبی و ورزش‌های هیجانی به وجود آورده است، سد تنگاب آبگیری شده و سد هایقر که به زودی آبگیری می‌شود.

دعوت فرماندار ‌فیروزآباد ‌از سرمایه‌گذاران برای حضور در نگین گردشگری جنوب

فرماندار فیروزآباد با اشاره به تنگه هایقر از آن به عنوان بزرگترین گرند کانیون ایران نام برد و افزود: این تنگه همه ساله ورزش‌دوستان به ویژه طرفداران ورزش‌های هیجانی را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند.

وی بیان کرد: ظرفیت باغات زیبای گل محمدی و نسترن در بخش میمند شهرستان، ایل بزرگ قشقایی و هنرهای سنتی و دستی عشایری در کنار روستاهای گردشگری این شهرستان ظرفیت خوبی را در حوزه گردشگری ایجاد کرده است.

علوی همچنین به وجود میراث تاریخی این شهرستان اشاره و عنوان کرد: 5 اثر فیروزآباد شامل قلعه دختر، شهر گور و کاخ اردشیر به اضافه 2 نقش برجسته نقش پیروزی و نقش تاج‌گذاری ثبت جهانی شده که همین امر توسعه گردشگری را به دنبال دارد و باید در زمینه تامین زیرساخت‌ها تلاش بیشتری انجام شود.

فرماندار فیروزآباد با اشاره به دیگر جذابیت‌های این شهرستان گفت: وجود چهارطاقی‌ها در منطقه کُنار سیاه و گنبدهای نمکی ظرفیت دیگری است که می‌تواند سودآوری مناسبی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار