اصلاحیه منع به کار گیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد با این حال افشانی تمام هم و غم خود را برای تکیه بر صندلی بهشت به خرج داد ولی در راه آخر شکست خورد.
کد خبر: ۶۷۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 25 October 2018

به گزارش تابناک : این روزها شهردار تهران به فکر دور زدن قانون بوده است و این روزها لابی های سنگینی برای ماندن می کند؛ بنا به اظهارات یکی از نمایندگان، شبانه از دفتر شهرداری تهران با نمایندگان مجلس برای ماندن شهردار در بهشت تماس گرفته شده اما نمایندگان مجلس مصر هستند که شهردار نباید قانون را دور بزند و هر چه سریع تر باید صندلی خود را به دیگری بدهد. چرا که قبل از تصویب این قانون از شورای شهر خواسته شده بود که شهردار بازنشسته انتخاب نکنند. با این حال اعضای شورای شهر تهران، هزینه این انتخاب حزبی را به گردن شهروندان انداختند.


شهردار تهران تمام تلاش خود را برای ماندن کرد و در آخرین گام نیز با در بسته مواجه شد. در این راستا صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح مستثنی‌کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مخالفت کردند.
طرح یک فوریتی استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی مطرح شد.


در این طرح که به امضای ۱۳۷ نفر رسیده این سوال مطرح شده بود که آیا همچنان که وزرا و معاونین رییس جمهور در قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا شده‌اند، شهردار تهران با توجه به موارد پیش گفته از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی است؟ که پاسخ آن «آری» آورده شده است.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۹۴ رای موافق و ۱۲۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر با یک فویت این طرح مخالفت کردند.
براین اساس طرح مستثنی‌کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت عادی در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.


حال پس از رد این فوریت باید همچنان معطل راه های دیگر برای دور زدن قانون باشیم و یا آنکه شورای پنجم مصلحت شهروندان را بر لابی ها ترجیح خواهد داد؟

 

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار