ساخت‌و‌ساز‌ بی‌ضابطه در شهرهای زیارتی
باید در ساخت و ساز ساختمان‌ها، قوانین مهندسی رعایت شود، رعایت قوانین مهندسی موجب می‌شود که حق مردم از بین نرود. نقشه طراحی آپارتمان از انگلیس آمده است، گفتند باید ساختمانی ایجاد شود که با توجه به ابعاد آن و عدم وجود حیاط خانم‌ها در منزل نمانند، در گذشته حیاط بود و خانواده ها در منازل احساس آرامش داشتند.
کد خبر: ۶۷۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵ 26 October 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار رئیس و اعضای سازمان نقشه برداری کشور در قم عنوان کرد: موضوع نقشه برداری بسیار با اهمیت است و بسیاری از برنامه‌های کلان کشور نیز بر اساس این نقشه‌ها تنظیم می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت سازمان نقشه برداری کل کشور، افزود: البته در سالیان قبل کم‌کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و باید مسئولان بیشتر به امر توسعه شهری توجه کنند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه در سال های گذشته، گنبد و گلدسته‌ حرم ائمه مطهر در شهرهای قم و مشهد، اولین چشم اندازی بود که هر مسافری آن را می‌دید، گفت: متاسفانه به علت برنامه ریزی‌های نادرست و ساخت و ساز در اطراف حرم ائمه در این شهرها، بارگاه ائمه‌ی مطهر به حاشیه رفته و رویت پذیری‌اش را نیز از دست داده است.

وی با بیان اینکه تنظیم درست و دقیق نقشه برداری‌های شهرها وسیله تحقق عدالت اجتماعی است، ادامه داد: توسعه آپارتمان نشینی سنخیتی با معماری اسلامی ندارد و به دلیل یکسان نبودن شرایط برای ساکنین این نوع ساختمان‌ها، موجب از بین رفتن عدالت اجتماعی می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به مشکلات ساخت و ساز منازل گفت: نقشه طراحی آپارتمان از انگلیس آمده است، گفتند باید ساختمانی ایجاد شود که با توجه به ابعاد آن و عدم وجود حیاط خانم‌ها در منزل نمانند، در گذشته حیاط بود و خانواده ها در منازل احساس آرامش داشتند.

وی با انتقاد از گسترش آپارتمان سازی در کشور افزود: باید نوع نقشه ساختمان‌ها و شهرها بر اساس اصول شهرسازی و متناسب با معماری‌های اسلامی و ایرانی باشد، بر همین اساس اصلاح نحوه شهرسازی در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه باید در ساخت و ساز ساختمان‌ها، قوانین مهندسی رعایت شود بیان کرد: رعایت قوانین مهندسی موجب می‌شود که حق مردم از بین نرود. معتقدیم انسان‌ها نسبت به یکدیگر حقی دارند و یکی از احقاق حقوق این است مهندسی ساختمان سازی رعایت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار