عضو هیئت علمی گروه سم شناسی دانشکده پزشکی اصفهان گفت: مسمومیت ها شایع ترین مسائل اورژانس اصفهان و از مهمترین مشکلات تهدید کننده حیات و سلامت در جامعه است.
کد خبر: ۶۷۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 28 October 2018

به گزارش تابناک : رخساره معمار اظهار داشت: هر ساله از یکم تا هفتم آبان ماه هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها است و امسال شعار هفته افزایش آگاهی مانع مسمومیت های دارویی شناخته شده است.

وی بیان داشت: مسمومیت ها در هر دو حالت اتفاقی و عمدی به وقوع می پیوندد که در هر دو صورت منجر به مرگ و آسیب جدی به اعضای بدن از جمله قلب، ریه و کلیه و کبد می شود.

عضو هیئت علمی گروه سم شناسی دانشکده پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه مسمومیت ها قابلیت پیشگیری است،‌ تصریح کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از مسمومیت ها افزایش سطح آگاهی مردم از طریق آموزش است.

وی اعلام کرد: در این هفته تمرکز ویژه ما روی پیشگیری از مسمومیت ها در اطفال، مسمومیت های ناشی از دارو،‌ گاز منوکسید کربن،‌ آفات نباتی، مواد شیمیایی، گزیدگی و سوء مصرف مواد مخدر است.

معمار با اظهار اینکه والدین باید بدانند که داروهای مصرفی خود را دور از دسترس اطفال قرار دهند و همین سهل انگاری آنها باعث ایجاد مسمومیت در اطفال شده است،‌ گفت: کودکان زیر ۵ سال پر خطرترین گروه کودکان هستند زیرا تجارب را از محیط اطراف خود کسب می کنند و تمام اجسام را به سمت دهان خود می برند.

وی افزود: به منظور افزایش آگاهی مردم در خصوص پیشگیری از مسمومیت ها با همکاری شهرداری اقدام به برگزاری پنل های پرسش و پاسخ با حضور همه متخصصان مسمومیت اطفال، روانپزشکی و مددکار اجتماعی ایجاد کردیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار