دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد:
دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد اظهار كرد: اگر بخواهیم بحران آب را مدیریت و راهکار ریشه‌ا‌ی و اساسی برای آن پیدا کنیم، نیازمند سند آمایش سرزمین هستیم.
کد خبر: ۶۷۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 28 October 2018

«علی اصغر سمسار یزدی» در نشست تخصصی آمایش آب محور كه در دانشگاه يزد برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: کانون تفکر آب متشکل از اساتید دانشگاه، متخصصین حوزه آب ،صنعت و کشاورزی است که به بررسی راهکارهای تأمین آب مورد نیاز می‌پردازند.

وي افزود: تلاش این کانون در ابتدای کار این بوده که بتواند وضع موجود و سیمای فعلی منابع آب استان یزد را رصد کند و سپس به بحث مدیریت مصرف آب بپردازد .

سمسار يزدي ادامه داد: آب و آمایش سرزمین، تغییرات آب وهوایی و اثراتش در منابع آب استان، راهکارهای دسترسی به منابع آب جدید وانتقال آب به استان، بازچرخانی آب و آب‌های غیرمتعارف بخشی از محورهای مورد بررسی در این کانون بوده و تا به حال بیانیه‌های مختلفی درباره موضوعات مرتبط با آب استان صادر شده است .

اين پژوهشگر يزدي در پایان اضافه کرد: خوشبختانه سندآمایش سرزمین به صورت ملی و استانی در حال تدوین است و امیدواریم بتوان از طریق این سند، مشکلات حوزه آب را با دیدی دقیق‌تر رفع کنیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار