کد خبر: ۶۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 28 July 2015
 

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشورگفت: از هر100 فارغ‌التحصیل دانشگاه 19 نفر بیکارند.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز،کوروش پرند امروز(ششم مرداد)، در مراسم رونمایی ازطرح‌های ملی «انفال» و «فاطر» اظهارکرد: هرچند طی سال‌های گذشته میزان مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی افزایش داشته است ولی باید پذیرفت که نرخ مشارکت آنها دررشد اقتصادی کشور چشم‌گیر و قابل توجه نیست.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر زنان بخش عمده‌ای از فارغ التحصیلانی که موفق به یافتن شغل نمی‌شوند و بیکارهستند را تشکیل داده‌اند. 
پرند افزود: درحال حاضر از هر100 فارغ التحصیل دانشگاه ها 19 نفر بیکارند که تعداد زیادی ازآنان را زنان تشکیل داده‌اند.
وی ادامه داد: علاوه براین زنان درصد قابل توجهی از جمعیت غیر فعال کشور را تشکیل می‌دهند به همین دلیل ضرورت توانمندسازی آنان برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی  احساس می‌شود.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یادآورشد: هرچند آماردقیقی ازتعداد بیکاران زن و همچنین مشارکت آنان در فعالیت‌های اقتصادی کشور وجود دارد ولی به دلیل این که طی ماه‌های اخیر برخی نسبت به آماری که در این خصوص ارائه می‌دهم حساس شده‌اند و با توجه به این که تعداد زیادی خبرنگار دراین جلسه حضور دارند از اعلام آنها صرف نظر می‌کنم.
پرند افزود: باید برنامه‌ها و طرح‌های عملیاتی برای توانمند سازی بانوان در مناطق مختلف اجرایی شود؛ چراکه بخش عمده ای ازجمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به مشارکت پررنگ زنان برخی کشورها در فعالیت‌های اقتصادی گفت: درکشوری مثل کره جنوبی اگر زنان یک روز سرکارنروند اقتصاد کشور دچارمشکل می‌شود ولی ما تا رسیدن به این وضعیت فاصله زیادی داریم.
این مسئول با اشاره به این که برای توسعه کشورباید به سمتی پیش برویم که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از دوران کودکی آغاز شود، گفت: حتما نباید صبر کنیم تا فرزندانمان به سن 15 سالگی برسند تا مهارت و حرفه‌ای را درآموزشگاه‌های آزادو دولتی فنی و حرفه‌ای فرابگیرند.
معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مهارت آموزی ازسنین کودکی باعث می‌شود فرد در اوایل دوره جوانی به متخصصی در رشته مورد علاقه خود تبدیل شود.
وی اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای قابلیت و آمادگی این را دارد که به فرزندان کارمندان ادارات و دستگاه‌ها د رشته‌های مختلف مهارت‌آموزی کند.
پرند در پایان برضرورت توجه ویژه به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای دربرنامه ششم توسعه گفت: در برنامه پنجم توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سهم اندکی داشتند که دربرنامه ششم این نقص برطرف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار