سرپرست استانداری قم با اشاره به حجم تسهیلات روستایی پرداخت‌شده در قم گفت: در راستای حمایت از اشتغال پایدار روستایی تاکنون ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ پایین پرداخت‌ شده است.
کد خبر: ۶۸۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 26 November 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی باید به‌عنوان یک رویکرد مهم مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور توجه به اقتصاد مقاومتی باید به‌عنوان یک رویکرد مهم و اساسی مورد توجه قرار بگیرد، در شرایط کنونی کشور با مدیریت جهادی می‌توان در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد.

سرپرست استانداری قم گفت: توجه به مسئله تولید، اشتغال و اقتصاد مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که باید در شرایط فعلی به آن توجه کرد، از ابتدای سال جاری 6 جلسه اقتصادی مقاومتی در قم برگزارشده است.

هاشمی با بیان اینکه مسائل اقتصادی باید به‌صورت جدی پیگیری شود، ابراز کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی استان هر دو هفته یک‌بار باید به‌صورت مستمر برگزار شود، حقیقت این بوده که اقتصاد مقاومتی بدون حمایت و استفاده زا تولید داخل راه به‌جایی نمی‌برد.

وی ادامه داد: برای رونق اشتغال و اقتصاد استان باید از تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصاد و تولید حمایت‌های لازم انجام شود، با استفاده و خرید از کالاهای ساخت داخل چرخه اقتصاد و تولید واحدهای تولیدی متوقف نمی‌شود.

سرپرست استانداری قم با تأکید بر جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور بیان کرد: دستگاه‌های استانی باید همواره آماده مقابله با تهدیدات دشمنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه مسائل اقتصادی بوده و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان را به نحو شایسته‌ای اجرا کنند.

هاشمی ابراز کرد: آموزش‌وپرورش استان باید برای فرهنگ‌سازی و ترویج استفاده و خرید کالای ایرانی برنامه‌ریزی‌های اصولی تدوین و در راستای اجرای درست آن‌ها قدم بردارد، فرهنگ‌سازی پایه‌ای در ترویج استفاده از کالای ساخت داخل بسیار اثرگذار است.

وی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و خرید کالای ایرانی باید به‌صورت پایه‌ای و از سطح دانش آموزان آغازشده و به تمام جامه سرایت پیدا کند، نهادهای پرظرفیت علمی و مذهبی موجود در قم باید در این مسیر هم‌صدا و هماهنگ باشند.

سرپرست استانداری قم با اشاره به حجم قابل‌توجه تسهیلات روستایی پرداخت‌شده در قم گفت: در راستای حمایت از اشتغال پایدار روستایی تاکنون 82 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ پایین پرداخت‌شده است.

هاشمی تأکید کرد: رونق و فعالیت واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی و رکود بخش صنعت اولویت مهم قم در مسئله اقتصاد و اشتغال است، باید خروجی تسهیلات پرداخت‌شده در استان به‌درستی سنجیده شود.

سرپرست استانداری قم گفت: وقت آن رسیده که بازارچه صنایع‌دستی بعد از سال‌ها مطرح‌شدن بی‌اثر و بی‌مورد در استان احداث و به‌صورت واقعی وارد مدار اجرا شود، بوستان‌های قم ظرفیت قابل‌توجهی در استقرار بازارچه‌های صنایع‌دستی دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار