معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رفع مشکلات ۶۵۰ مرکز دارالقرآن با هدف توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را از طرح های قرآنی این وزارتخانه برشمرد و گفت: توسعه تفکر قرآنی وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۶۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 30 July 2015
تابناک فارس به نقل از شبستان:حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز (7مرداد) در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان دختر برگزیده سراسر کشور با اشاره به اینکه قرآن مانیفست نظام جمهوری اسلامی است، گفت: قرآن، کلام خداست و متعلق به گروه، حزب و یا جریان خاصی نیست و هیچ کس نباید از ان فاصله بگیرد و انس با قرآن و ترویج آن وظیفه هر مسلمانی است.

رئیس ستاد برنامه ریزی مسابقات دانش آموزی کشور با تاکید بر اینکه توسعه تفکر قرآنی وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش است، افزود: در فرامین و توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آمده است که مسابقات و فعالیت های قرآن را باشکوه برگزار کنید و ترویج تفکر قرآنی محصول زحمات بزرگ رادمردی همچون امام خمینی (ره) است که ایران اسلامی را متحول کرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید تمامی فعالیت های قرآنی گذشته را ارج می نهد و عرصه جدیدی از فعالیت های قرآنی را باز خواهد کرد.

کفاش، رفع مشکلات 650 مرکز دارالقرآن با هدف توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را از طرح های قرآنی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: عملیاتی کردن سند نماز و اجرای طرح قرائت تقلیدی برای دانش آموزان نیز از دیگر طرح ای قرآنی است.

ریشه هایهمدلی و همزبانی را باید در آموزه ها و فرهنگ قرآنی پیدا کرد

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» تاکید کرد: امروز برای پیشرفت کشور به همدلی و همزبانی بیش از همیشه نیازمندیم و ریشه های آن را باید در آموزه ها و فرهنگ قرآنی پیدا کرد.

کفاش در ادامه خطاب به دانش آموزان برگزیده قرآنی کشور، خاطرنشان کرد: مثبت اندیش، دیدن خوبی ها، فراموش کردن بدی ها، بالا بردن سطح تحمل، پرهیز از برچسب زدن و بکاربردن کلمات نامناسب، پذیرش دیگران و محبت از آموزه های دینی و قرآنی ماست که همدلی و همزبانی را محقق می کند.

رئیس ستاد برنامه ریزی مسابقات دانش آموزی کشور در ادامه توصیه کرد: شما دانش آموزان پیام آوران این پیام زیبای رهبری هستید که برای فرهنگ سازی آن می توانید تلاش خوبی انجام دهید و در واقع سفیران قرآنی هستید که می توانید ریشه های این تفکر ناب را در بین دوستان، خانواده و جامعه ترویج دهید.

استان فارس از استان های پیشرو در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مردمی است

وی همچنین برگزاری سی و سومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان برگزیده سراسر کشور به میزبانی استان فارس را بسیار خوب ارزیابی کرد و ضمن تقدیر از مدیرکل آموزش و پرورش فارس، معاونان وی و همه دست اندرکاران برگزاری مسابقات، گفت: استان فارس از استان های پیشرو در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مردمی است که این روند را در کشور جریان سازی کرده است.

خاطرنشان می شود، سی و سومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان دختر برگزیده سراسر کشور تا (10 مرداد) در رشته های تفسیر و مفاهیم قرآن، احکام و انشای نماز، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شیراز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار