کد خبر: ۶۹۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱ 19 December 2018
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل کمیته ای برای بررسی علت وقوع حادثه ریزش ساختمان در حال ساخت در یاسوج توسط متولیان امر و برخورد قانونی با مقصرین شد.

در پی ریزش طبقه دوم ساختمان در حال ساخت در خیابان شاه یک شهر یاسوج در ظهر روز سه شنبه دو نفر مصدوم شده و یک نفر نیز زیر آوار ماند و جان خود را از دست داد.
عزیز فیلی بیان کرد: لازم است با تشکیل کمیته ای متشکل از رییس نظام مهندسی ساختمان ، شهردار یاسوج ، مدیرکل دفتر فنی ، مدیر کل بحران ، معاون فنی فرماندار بویراحمد و ناظر ساختمان مربوطه و مالک ساختمان علت وقوع این حادثه بررسی جامع و دقیق به عمل آمده و نتیجه به اینجانب منعکس شود.
« چنانچه فرد یا افرادی مقصر باشند به دادستانی اعلام و برخورد قانونی حداکثر به مدت یک هفته اصورت گرفته و نتیجه به عموم اعلام شود.»
در این حادثه طبقه دوم ساختمانی فرو ریخته است که قرار است در 7 طبقه ساخته شود.
این چهارمین ساختمان در حال ساخت در شهر یاسوج است که در یک سال گذشته فرو ریخته است.
در حادثه اول ریزش ساختمانی 5 طبقه در بلوار ارم شهر یاسوج سبب مرگ یک تن و مصدوم شدن یک نفر و همچنین خسارات مالی شد.
پس از آن حادثه قرار بود علل و یا عوامل مقصر در حادثه شناسایی و معرفی شوند که حدود یک سال پس از حادثه همچنان افکار عمومی منتظر اعلام نتایج کارشناسی است.
حادثه دوم فرو ریختن دستک دوم پل تازه تاسیس بشار بود . این حادثه 5 ماه پس از افتتاح پل اتفاق افتاد که با ورود به موقع استانداری، پل سوم مسدود شد و جلوی تلفات و بحرانهای احتمالی بعدی گرفته شد.
ساختمان در حال ساخت پست برق بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هم فرو ریخت که دو نفر زیر آوار آن مصدوم شدند.
اگر ساختمانها و منازل مسکونی نوسازی که در زلزله پنج ریشتری شهرستانهای بویراحمد و دنا تخریب شده و یا آسیب دیدند را به این موارد اضافه کنیم حساسیت آن بیشتر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار