کد خبر: ۶۹۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱ 24 December 2018
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد، گفت: همه ما دوست داریم فرزندی سالم داشته باشیم و به آنها کمک کنیم تا با حداکثر توانایی خود زندگی کنند اما در تمامی جوامع کودکان از آسیب پذیرترین افراد در برابر حوادث هستند.

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراهیم نعیمی در کمیته کاهش مرگ و میر کودکان 1تا 59 ماهه، افزود: ارتقاء سلامت کودکان از مهمترین شاخص های سطح سلامت یک جامعه بوده و پیشگیری از وقوع حادثه برای کودکان، مستلزم رعایت نکات ایمنی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نقایص مادرزادی هنگام تولد مهمترین علت مرگ و میر نوزادان به خصوص در جوامع توسعه یافته و سومین علت مرگ و میر و ناتوانی در کودکان کشورهای در حال توسعه است.

مدیر گروه واحد سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه گفت: خانواده هایی که دارای فرزند مبتلا به ناهنجاری هستند یا سابقه ناهنجاری مادرزادی دارند در صورت تمایل به بارداری مجدد باید برای مشاوره ژنتیک به مراکز مشاوره ارجاع داده شوند.

گشتاسب ملک پور یادآور شد: آموزش علائم خطر در کودکان زیر 5 سال و آموزش های پیشگیرانه در مورد تصادف و حوادث ترافیکی و خفگی در کودکان به همه خانواده ها در اولویت قرار گرفته است.

بنابر این گزارش؛ این کمیته با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، دکتر علی کشتکاری؛ فوق تخصص گوارش و اطفال، معاون فنی و معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.
 

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار