آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور و هشتادمین سال تاسیس دراستان یزد باحضورمعاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور وجمعی از پیشکسوتان ودانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 01 January 2019

دهقان منشادی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان یزد با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت تاسیس تربیت معلم در کشور و یزد گفت: هدف از برگزاری این مراسم اهمیت تربیت معلم و نشر این موضوع در جامعه است که اگر معلمین ما از دانشگاه تربیت معلم آموزش ببینند و انتخاب شوند قطعا ما تحول اساسی در آموزش کشور راخواهیم داشت.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان یزد درحال حاضر دو هزار دانشجو در دو پردیس دانشگاهی خواهران و برادران دارد که قبل از انقلاب این دانشگاه چهار هزار دانشجوی فارغ التحصیل و بعد از انقلاب ۲۰ هزار دانشجوی فارغ التحصیل داشته است.

دهقان منشادی تصریح کرد: طبق بررسی‌ها، بسیاری از مسئولان جنوب شرق کشور دانشجو معلمان تربیت‌معلم یزد و منشاء خدمات بسیاری در این منطقه هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان یزد تعداد دانشجو معلمان در حال تحصیل دانشگاه فرهنگیان استان را ۲ هزار نفر بیان کرد که از این تعداد ۸۰۰ نفر مرد و مابقی خواهر هستند و در ۹ رشته کارشناسی در ۲ مرکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.

لازم به ذکر است سخنرانی امام جمعه موقت یزد، پخش کلیپ ازاساتید فرهیخته‌ی تربیت معلم، مصاحبه با پیشکسوتان، رونمایی از تمر یادبود این مراسم و رونمایی از کتاب ۸۰ سال تربیت معلم از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستا‌ها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار