نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان خلخالی رتبه برتر کشوری را در اهدای خون به دست آورده‌اند که این افتخاری بس عظیم برای جامعه بانوان است.
کد خبر: ۷۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 02 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته انتقال خون در اردبیل اظهار کرد: این شهرستان رتبه اول اهدای خون را نیز در سطح استان دارد، چراکه اهالی خیرخواه خلخال همواره در کمک به بیماران نیازمند پیشقدم هستند.

وی با تبریک هفته انتقال خون به تلاشگران این عرصه گفت: کار برخی نهادها در عین حال که بسیار حیاتی و مهم است، ولی گاه از دید مسئولان پنهان می‌ماند و کاری که در این سازمان انجام می‌شود کاری خداپسندانه و در راستای کمک به بیماران نیازمند انجام می‌دهند.

استاد دانشگاه امیرکبیر تهران افزود: ارزش‌گذاری کیفی خدمات انتقال خون به دلیل روند افزایشی تولید و مصرف فرآورده‌های خونی در هر سال باید به عنوان اولویت مهم و اساسی در نظام سلامت مدنظر قرار گیرد.

جعفری بنه خلخال با توجه به اینکه پایگاه انتقال خون خلخال از جمله پایگاه‌های موفق استان است، گفت: این پایگاه به دلیل اهداکننده مستمر در جایگاه نخست استان قرار دارد و از لحاظ اهداکنندگان نیز نه تنها در استان سرآمد است، بلکه در سطح کشور نیز جزو پایگاه‌های برتر محسوب می‌شود و زنان خلخال نیز در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت اهدای خون در جامعه بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی سالم، یک نیاز دائمی و مستمر است و انتقال خون به عنوان یک دستگاه مهم و حیاتی در تامین سلامت جامعه، نقش بسزایی دارد.

نماینده جنوب استان اردبیل با ابراز خوشحالی از وضعیت انتقال خون استان از لحاظ تجهیز به امکانات و دستگاه‌های مدرن اعلام کرد که همواره یار و یاور سازمان انتقال خون کشور در کلیه مراجع رسمی و ذی‌صلاح خواهند بود و ارتقای این سازمان نهایت تلاش و کوشش خود را در مجلس به‌کار خواهد گرفت.

جعفری بنه خلخال ادامه داد: اهدای خون اهدای زندگی است و داوطلبان اهدای خون بدانند که خون سالم آنها مایه حیات بیماران نیازمند به خون بوده و اقدام به اهدای خون آنها بسیار ارزشمند است.

وی به همراه مدیرکل و کارکنان از بخش‌های مختلف انتقال خون بازدید کرد که در این بازدید اللهوردی نوبخت مدیرکل انتقال خون استان اردبیل به مشکلات موجود در بخش‌های مختلف استان از جمله پایگاه شهرستان خلخال اشاره کرد و نماینده مردم خلخال و کوثر برای حل مشکلات طرح شده قول مساعد داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار