قابل توجه استاندار ، نماینده مجلس و مسئولان!
یکی از موضوعات عجیب در استان کهگیلویه و بویراحمد و شاید کل کشور مربوط به بخش بودن یا نبودن "ممبی" در شهرستان بهمئی است که همواره موجب انتقادات و تجمعات مردمی بوده است.
کد خبر: ۷۰۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 24 January 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از موضوعات عجیب در استان کهگیلویه و بویراحمد و شاید کل کشور مربوط به بخش بودن یا نبودن "ممبی" در شهرستان بهمئی است که همواره موجب انتقادات و تجمعات مردمی بوده است. حسین حعفری نیکو به نمایندگی از نمایندگان شوراهای اسلامی دهستان گرمسیری بهمئی با ارسال یادداشتی به جزئیات و انتظار مزدم از مسئولین در خصوص این موضوع پرداخته است.
در این یادداشت ارسالی آمده است : مردم بهمئی گرمسیری شمالی یا به عبارتی دهستان بهمئی گرمسیری شمالی به مرکزیت قلعه ممبی از سال 1383 در پی شهرستان شدن بهمئی و ایجاد بخش جدید در شهرستان ؛چون دارای تمام شاخص ها و آیتم های لازم برای یک بخش بوده اند و ممبی به لحاظ تاریخی ، اجتماعی و سیاسی در میان دهستان های شهرستان دارای سابقه درخشان است و با داشتن شاخص های لازم و طبق ماده 9 تقسیمات کشوری مصوب 1362 چنانچه در محدوه ای از به هم پیوستن چند دهستان که نسبت به هم دارای تراکم جمعیتی متفاوت هستند ایجاد واحد بخش جدید ضرورت یابد درجه تراکم جمعیت ملاک عمل خواهد بود ، خواهان بخش بوده و هستند و در طول این 14 سال مرتب از طریق قانون و درخواست کارشناس تقسیمات کشوری جهت داوری و قضاوت بوده و هستند، اما این مدت طولانی را با سیاست های خاص و فوت وقت به صورت های مختلفی هر فرمانداری آمد و توجیه نمود! که از سال 1383 تا سال 1389 از افتتاح بخش جدید التاسیس مردم دهستان گرمسیری شمالی(ممبی ) مانع شدند . از سال 1389 در دهستان بهمئی گرمسیری شمالی ، بخشی به نام ممبی به صورت رسمی و با احکامی که توسط وزیر وقت کشور امضاء شد  و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی  و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، بخشداری ممبی افتتاح و به مدت 3سال با بخشداران تمام وقت به مردم خدمت رسانی و مکاتبات رسمی خود را با نام بخشداری ممبی داشته اند تا اینکه در سال 94 و 95 مردم شایعاتی ازطرف بخشداران شنیده اند که این بخش چیزی جزء فریب مردم نبوده  و اصلا در تقسیمات کشوری بخشی به نام ممبی وجود ندارد! تا مردم در مهرماه 95 و موضوع سرشماری و مراجعه به سایت درگاه ملی سرشماری پی به واقعیات برده اند و با اعتراض و تجمع در بخشداری ممبی و طبق گزارشات شهرستانی ، کارشناس تقسیمات استان در بخش ممبی حضور یافت و با توجه به تمام شاخص های ممبی؛طرح توجیهی بخش ممبی را نوشت و از آبان 95 تا کنون شوراها و مردم پیگیر کد بخش ممبی از طریق استان و نماینده مردم بودند و تا  اینکه در دی ماه 1397 ، تعدادی از روستاهای دهستان بهمئی گرمسیری شمالی یا همان ممبی را عده ای از این دهستان بدون هماهنگی با مردم جدا و به دهستان دیگری اضافه نموده اند! که این موضوعات باعث نگرانی مردم ممبی گردیده و به دنبال و پیگیری حقوق شهروندی ضایع شده خود توسط مسئولان در دی ماه 1397 سه بار تجمع و اعتراض خود را به این تصمیمات از سال 83 تا 97 را داشته اند . فلذا از استاندار محترم و شورای تامین شهرستان درخواست کارشناس از وزارت کشور هستند. امید است که با حضور کارشناسان کشوری و استانی طبق قانون تقسیمات کشور به این نارضایتی مردم پایان دهند.
شوراهای اسلامی دهستان بهمئی گرمسیری شمالی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مطلع از اوضاع سیاسی و منطقه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
ممبی قبلا قرار بود مرکز شهرستان بخش های ثلاث (دشمن زیاری-طیبی-بهمئی) باشد یعنی قبل از سی سخت و لیکک و چرام و لنده با توجه به اختلاف بین شهرستان شدن لنده و لیکک قرار بود ممبی شهرستان شود چون ممبی بین دیشموک و قلعه رئیسی و دشمن زیاری و لنده و لیکک واقع بود اتفاقا طبق نظرسنجی هایی که آن موقع از مردم آن بخش ها به عمل آمد رای به مرکز شهرستان بودن ممبی دادند چون قدمت ممبی بعد از لنده این را نشان می دهد 14 نفر از مبارزین بهمئی با رژیم رضاخان در قلعه ممبی اعدام شدند دشت های وسیع ممبی و آب و هوای ممبی این مسئله را نشان می دهند اما در این بین بعضی از مسئولین قبلی بهمئی به مردم ممبی این خیانت را کردند که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند اما تا دیر نشده مسئولین فعلی و بخصوص استاندار محترم وارد عمل شود و حق این مردم را به آنها برگرداند که فردا دیر است اگر مردم ممبی و همفکران آنها از علا و صیدون و دیشموک و رودتلخ و ... بلند شدند و قیام کردند و دست به ماشه بردند خرابی به پا خواهد شد بنابراین هرچه زودتر این مسئله را حل کنید.
کوه سفید ممبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
سلام بر ممبی و سرحد ممبی کوه سفید وسیاه و خیارکال و دلی مهره و آب گرمک ممبی سلام بر قدمت به درازای تاریخ ممبی ممبی تو سرزمین با وقار منی
سرآسیاب یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
ممبی چوب خیانت به کت رو میخوره بنازمت روزگار .
دست انتقام روزگار چنان بدخواهان و بد فطرتان را آواره می کندکه نگو امروزه هفته ای نیست که خبر خودکشی فرزندی از کسانی که دامداری و کشاورزی را رها کرده و برهوت لیکک پناه آوردن به گوش نرسد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار