معاون وزیر راه و شهرسازی در تبریز:
معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک میلیون و 740 هزار مسکن مهر در سطح کشور تاکنون به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: از این تعداد یک میلیون 100 هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل داده شده است.
کد خبر: ۷۰۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 27 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، معاون وزیر راه و شهرسازی  در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک میلیون و 740 هزار مسکن مهر در سطح کشور تاکنون به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: از این تعداد یک میلیون 100 هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل داده شده است.

احمد اصغری مهرآبادی اظهار داشت: . به طور متوسط سالانه بیش از 200 هزار واحد با وجود تنگناهای موجود و مشکلات عدیده به متقاضیان تحویل داده ایم.

وی با اشاره به شایعات و حواشی ایجاد شده مبنی بر این که دولت تدبیر و امید طرح مسکن مهر را رها کرده است، افزود: عملکرد دولت نشان می دهد که تلاش های زیادی در این زمینه شده و به موفقیت رسیده ایم و در تلاش هستیم تا پایان سال 1398 پرونده مسکن مهر را ببندیم.

وی با بیان اینکه برای مساکن مهر 500 باب مدرسه با 25 هزار کلاس درس نیاز است، اظهار داشت: احداث 500 مدرسه را با منابع خودمان شروع کردیم ولی منابع ما محدود است و فقط می توانیم زمین در اختیار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قرار دهیم که از این طریق بخشی از نیاز ها را برطرف می‌کنیم.

وی در مورد محوطه سازی و آماده سازی مساکن مهر گفت: چون با تکمیل واحدها قیمت تمام شده مسکن به طور سرسام آوری افزایش یافته و در نتیجه از عهده مردم خارج بود، به همین جهت لایحه بودجه‌ای را به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان تهاتر کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمک ٥٠ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به مسکن مهر، اظهار داشت: ٢٥ میلیارد تومان از این مبلغ را به شهرهای جدید دادیم و ٢٥ میلیارد بقیه را نیز به استان ها اختصاص دادیم.

وی در مورد 57 هزار مسکن فاقد متقاضی گفت: با بهزیستی و کمیته امداد صورت جلسه کرده ایم تا تعدادی از واحدها را به آن ها واگذار کرده و مابقی را از طرح مسکن مهر خارج کرده و تبدیل به طرح های تازه کنیم، یا در قالب مشارکت واگذار نماییم یا خودمان تکمیل کرده و یا زمینش را به طور قطعی به فروش رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار