مدیرکل ارشاد یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برگزاری همایش «انقلاب به روایت هنر» گفت: آیین‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بهانه‌ای برای بازخوانی روایت انقلاب و نوعی ادای دین به رویداد بزرگ تاریخی است .
کد خبر: ۷۱۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 31 January 2019

«مجید جوادیان‌زاده» در مراسم «انقلاب به روایت هنر» در محل انجمن سینمای جوان استان یزد که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد و انجمن سینمای جوان یزد برگزار شد، گفت: این آیین و آیین های مشابه در طول دهه مبارک فجر، بهانه ای برای بازخوانی روایت انقلاب و نوعی ادای دین به رویداد بزرگ تاریخی است .

وی افزود: یکی از بیان‌های موثر و شیوا، هنر است و اگرچه کار پیچیده و دشوار است اما می‌تواند بسیار اثرگذار و مفید باشد و به خوبی انتقال مفاهیم را به نسل های مختلف داشته باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در این راستا ما معتقدیم، همه رویدادها ابعادی دارد که در دهه های بعد و با فاصله تاریخی خود را نشان می دهد و برگزاری نمایشگاه ها و برنامه هایی مانند « انقلاب به روایت هنر»، گام گذاشتن در چنین مسیری است تا بتوان به خوبی رویدادهای تاریخی را برای نسل های مختلف تبیین کرد .

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: شعار کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد، «دیروز، امروز و فردا» است که به معنای اتصال سه نسل از انقلاب است زیرا در خطر بحران گسست نسلی هستیم اما هنرمندان می‌توانند پیشگیری از این گسست را داشته باشند و اتصال نسل‌ها را دنبال کرده و پیوند تاریخ را داشته باشند .

وی تصریح کرد: ما هنرمندانی داریم که مشهون از تاریخ معاصر ما هستند که باید از آنها تجلیل و تقدیر شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار