رئیس اتحادیه طلافروشان اصفهان:
تابناک: رئیس اتحادیه طلافروشان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا شهریور ماه فشار بر روی طلا همچنان است، طلا در انتظار آمارهای اقتصادی و نوسان دلار بوده و در بازار ایران نیز پس از توافقات تقاضا برای خرید طلا کمی افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 04 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هوشنگ شیشه‌بران با اشاره به وضعیت طلا اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد چون عوامل مختلف سبب نوسانات می‌شود، ولی در این 10 روز گذشته در سال 1996 و سقوط انس طلا به کمتر از هزار و 100 دلار در سال 2009 میلادی آمار جالبی از نوسانات داده است که دلایل خاص خود را دارد.

وی افزود: یکی از آن‌ها افت سهام بازارهای جهانی است که سبب افزایش نرخ طلا شده و هم‌چنین گمانه‌زنی در مورد نرخ طلا تا اواخر امسال که در افزایش شاخص دلار در ارزهای معتبر بین‌المللی به بالاترین سطح در ماه آوریل رسیده است.

رئیس اتحادیه طلافروشان اصفهان بیان کرد: اعطای 86 میلیارد یورو به کشور یونان و کاهش نگرانی مربوط به بدهی کشور یونان و کاهش تقاضا در کشورهای آسیایی به‌ویژه در هند و چین و هم‌چنین در کشور چین که بزرگ‌ترین کشور مصرف کننده طلا است و ذخایر طلا اعلام شده این کشور کمتر از حد انتظار بود، با توجه به اینکه فروشندگان طلا در چین دوشنبه گذشته با فوریت اقدام به فروش طلا کردند، قیمت طلا را با 4 درصد سقوط مواجه کرد.

وی گفت: در این هنگام کاهش ارزش ذخایر هند به 44 درصد بود زیرا تنها پشتوانه این کشور557 تن طلا است که در مقایسه با قیمت کنونی طلا و مقایسه آن در سال 2011 می‌توان به نتیجه رسید که ارزش ذخایر هند بیش از 44 درصد سقوط کرده و هم‌چنین فروش طلا در چین و اعمال محدودیت در واردات طلا سبب افزایش موجودی طلا و افزایش دلار شده که همه از عوامل کاهش دهنده نرخ طلا در هند محسوب می‌شود.

شیشه‌بران تصریح کرد: کشورهای که از این فلز به عنوان سرمایه‌گذاری امن محاسبه می‌کردند دچار مشکل شدند و ادامه روند نزولی صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در جهان و رسیدن ذخایر به 78/21 میلیون انس که پایین‌ترین سطح از سال 2008 میلادی به شمار می‌رود، همه دستاوردهایی است که تاکنون سبب شده انس به هزار و 104 دلار برسد و یک گرم طلای 18 عیار به 89 هزار و 600 تومان در ایران باشد.

وی اظهار داشت: در این راستا‌ با کاهش قیمت پلاتین به زیر هزار دلار برای نخستین بار در 6 سال گذشته بوده‌ایم و هم‌چنین کاهش پلادیوم به پایین‌ترین سطح رسیده است.

شیشه‌بران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ماه سپتامبر فشار بر روی طلا همچنان است، طلا در انتظار آمارهای اقتصادی و نوسان دلار بوده و در بازار ایران نیز پس از توافقات تقاضا برای خرید طلا کمی افزایش یافته و سبب نوسان و افزایش نسبی طلا شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار