فرماندار تایباد:
فرماندار تایباد گفت: امسال بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت هندوانه رفته است که به طور میانگین از هر هکتار بیش از ۳۰ تن هندوانه برداشت شده است.
کد خبر: ۷۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 04 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین شرافتی راد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: امسال بیش از 300 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت هندوانه رفته است که به طور میانگین از هر هکتار بیش از 30 تن هندوانه برداشت شده است.

وی افزود: در این صورت بیش از 90 هزار تن هندوانه از این شهرستان روانه بازارهای سراسر کشور خواهد شد که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش خواهد داشت.

شرافتی راد با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل سیل و تگرگ خسارت 100 درصدی به برخی مزارع تایباد وارد شد افزود: شهرستان تایباد 65 هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات زراعی و باغی و 15 هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و 75 درصد ساکنان آن در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: 20 بهره بردار گلخانه نیز سالانه چهار میلیون و 500 هزار نشای خربزه و 30 تن خیار را در 23 گلخانه این شهرستان تولید و روانه بازار می‌کنند.

فرماندار تایباد از برداشت 126 هزار تن خربزه از سطح مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری 8 هزار و 400 هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت خربزه رفته که متوسط عملکرد از هر هکتار حدود 15 تن است.

شرافتی راد بیان داشت: حدود 1500 هکتار از سطح زیر کشت خربزه شهرستان بصورت نشایی و از سطح 14 گلخانه شهرستان بوده که قدم مثبتی در جهت تغییر الگوی کشت شهرستان بوده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان به 1300 هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته 13 درصد افزایش داشت.

شرافتی راد بیان کرد: تایباد یکی از قطب‌های تولید ذرت استان خراسان رضوی و 80 درصد ذرت تولیدی این شهرستان به سایر شهرستان‌های استان صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار