مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت ۲۱ میلیون و ۲۶۱ هزار تردد در بهمن ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۷۱۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 24 February 2019

ثبت ۲۱ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین، افشین پیرنو، مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در بهمن ماه امسال ۲۱ میلیون و ۲۶۱ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۵۹ سامانه تردد شمار موجود ۸۱.۵ درصد از کل تردد استان در آزادراه‌ها به ثبت رسیده که این خود گواهی بر اهمیت نقش آزادراه‌های استان به عنوان شریان‌های اصلی تردد است.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت: از سوی دیگر از مجموع کل تردد شمارش شده، استان قزوین پذیرای ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۳۰۰ تردد معادل ۱۱.۹ درصد وسایل نقلیه سنگین بوده و این امر جایگاه استراتژیک استان را در جابجایی بار و مسافر متمایز می سازد.

وی در ادامه افزود: با توجه به قابلیت‌های دستگاه های تردد شمار این اداره کل در دریافت و پردازش اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری متاسفانه در ماه گذشته ۲۵.۵ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی نیز مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با ۷۳۳ هزار و ۶۴۹ وسیله نقلیه «معادل نیمی از خودروهای تردد کننده» بوده است.

پیرنون خاطر نشان کرد : مطابق با تحلیل ها یکی از عمده دلایل وقوع تصادفات، عدم رعایت فاصله طولی مجاز و همچنین عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه بوده که از همین روی و با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و پیش بینی افزایش قابل ملاحظه حجم تردد در آزاد راههای قزوین – کرج، قزوین- زنجان و قزوین – رشت از هموطنان درخواست می شود با رعایت فاصله طولی و عرضی مطمئنه، علاوه بر نظام بخشی به جریان ترافیک عبوری نقش اصلی را در حفظ جان و مال خود و سایر هموطنان ایفا نموده و از انجام هرگونه تغییر مسیر ناگهانی و حرکات مارپیچ جداً بپرهیزند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار