فراهم کردن زیرساخت های گردشگری برای جذب حداکثری این ظرفیت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی یکی از مهمترین فعالیت هایی است که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.
کد خبر: ۷۱۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 26 February 2019

به گزارش تابناک، جهش ورود گردشگران به ویژه گردشگران خارجی به ایران و از جمله استان اصفهان با حمایت دولت های مهم کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی، بسترساز رونق صنعت گردشگری در این استان شده است. این روند باید تا نقطه توسعه یافتگی این صنعت، از طریق تداوم رویکرد تعاملی و تامین زیرساخت های مورد نیاز ادامه یابد و گریزگاهی را برای رهایی از اقتصاد نفتی ایجاد کند. 
همچنین مطرح شدن گردشگری به عنوان محور پیشرفت و توسعه اقتصادی در کنار افزایش سرعت تقاضا بیشتر از عرضه، نیازمند عزم ملی در حذف موانع است. براین اساس ضرورت دارد تا زیر ساخت های گردشگری در استان اصفهان از جمله مراکز اقامتی، حمل و نقل و راه ها واحدهای پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی، تعداد شرکتهای مسافرتی و فرصت های سرمایه گذاری در جذب و حمایت از سرمایه گذاری این بخش مورد توجه و تقویت قرار گیرد. 
همچنین نباید این مهم فراموش شود که نظارت بر هزینه های اقامت وارائه خدمات، لازمه جذب و توسعه گردشگری دراستانی است که علاوه برجذابیت های تاریخی و طبیعی، فرهنگ و تمدن آن نیز برانگیزاننده رغبت و تمایل در گردشگران است. 
یک فعال صنعت گردشگری در استان اصفهان گفت: امروزه گردشگری و سیر و سیاحت، ابزاری مناسب برای تعاملات فرهنگی و ارتباطی به شمار می رود و اتخاذ دیپلماسی صحیح، توسعه بخشی و رونق عرصه های مختلف این صنعت است. با بسترسازی مناسب واصولی وهمگام شدن با برنامه های مدون و کارشناسی شده و فرصت های حاصله می توان از صنعت گردشگری منافع فراوان همراه با سود سرشار اقتصادی کسب شود. وی هتل سازی، حمل و نقل، رشد فن آوری اطلاعات و توسعه فرآورده ‌های صنعتی و اقتصاد بازاریابی، کاهش بروکراسی اداری و برداشتن و حذف موانع پیش روی سرمایه گذاری در این امر و حمایت و تشویق بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه از جمله عواملی است که باعث تحقق اهداف ‌از پیش برنامه ‌ریزی شده برای صنعت گردشگری می شود. وی همچنین فرهنگ سازی مناسب برای جذب گردشگری را یک عامل کلیدی در این راستا برشمرد که نیازمند برنامه‌ ریزی مدونی در تمام جوانب است. اما چندی پیش فریدون الهیاری با بیان اینکه در چهاردهمین کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان با تاسیس 21 مجموعه گردشگری جدید موافقت شد افزود: در این کمیته 27 درخواست، بررسی و در نهایت با 21 درخواست برای تاسیس موسسه گردشگری موافقت اولیه شد. 
وی موافقت اولیه با تاسیس پنج مجموعه گردشگری شامل یک مهمانپذیر، سه اقامتگاه سنتی و یک سفره خانه سنتی در شهر تاریخی اصفهان را از جمله مصوبات چهاردهمین کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان بیان کرد. 
الهیاری اضافه کرد: در این نشست مجوز اولیه تاسیس یک سفره خانه سنتی در شهرستان خمینی شهر، 2 سفره خانه سنتی در شهرستان مبارکه و یک سفره خانه سنتی در شهرستان نائین نیز صادر شد.
وی گفت: همچنین مجوز اولیه تاسیس یک رستوران بین راهی در شهرستان خُور و بیابانک، یک مجتمع گردشگری در شرق شهرستان اصفهان، یک مجتمع گردشگری در ورودی شهرستان خوانسار، 2 مجتمع گردشگری در شهرستان گلپایگان و یک کمپینگ گردشگری در شهرستان نطنز صادر شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین از صدور مجوز اولیه برای تاسیس یک مجتمع گردشگری در شهرستان بوئین و میاندشت، 2 کمپینگ عشایری در شهرستان های اصفهان و مبارکه و سه مجتمع گردشگری در شهرستان شاهین شهر و میمه، چادگان و تیران و کرون خبر داد.
وی با بیان این که این طرح ها با توجه به تعدد درخواست ها و استقبال از گردشگری تعریف شده است، گفت: هم اینک رویکرد جدی برای احیای بناهای تاریخی در استان بوجود آمده است.
الهیاری با اشاره به این که بخش مهمی از این اقامتگاه های سنتی و سفره خانه ها با احیای فضاهای تاریخی ایجاد می شود، افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری و بازسازی و احیای بناهای تاریخی از اهداف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که با انجام اینگونه اقدام ها محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری استان در حوزه گردشگری، امسال رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده و با افزایش مشارکت فعالان بخش خصوصی، سرمایه گذاری گردشگری در این استان به30 هزار میلیارد ریال رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار