دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اردبیل:
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 10 مرکز بهبود اقامتی میان مدت معتادان فعالیت می‌کنند که با پذیرش معتادان امکان مداوا و ترک آنها وجود دارد.
کد خبر: ۷۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 04 August 2015

به گزارش فارس، صادق سروری اظهار کرد: از این تعداد پنج کمپ در مرکز استان و پنج کمپ دیگر نیز در شهرستان‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

وی تعداد مراکز دارو درمانی و MMT سطح استان را 109 مرکز اعلام کرد و گفت: 73 مرکز در شهر اردبیل، 21 مرکز در شهرستان‌ها و پنج مرکز نیز در زندان‌های استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه هشت مرکز دارودرمانی به خاطر تخلفات با کاهش سهمیه روبه‌رو و پنج واحد نیز تعطیل شده است، افزود: باید در امر مبارزه با مواد مخدر همه پای کار آمده و اجازه ندهند برخی بی‌توجهی‌ها زمینه دغدغه‌ها و نگرانی‌های واقعی را به وجود آورند.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه اکثر معتادانی که به نوعی می‌خواهند شغلی داشته باشند بیشتر به شغل رانندگی در حوزه حمل و نقل رغبت نشان می‌دهند.

وی این موضوع را اسباب نگرانی دانست و بیان کرد: برای اینکه این شغل به هوشیاری زیاد نیازمند است تا با جان مردم بازی نشود، این گرایش می‌تواند آثار سویی را به همراه داشته باشد.

سروری اضافه کرد: ما در اردبیل به یک مکانی با ظرفیت 100 تا 150 نفر نیاز داریم تا معتادان متجاهر را به جای زندان عمومی شهر در آنجا نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری می‌تواند از محل 10 درصد اعتبارات فرهنگی در ایجاد چنین مرکزی کمک کار و راهگشای این مجموعه باشد.

سروری در ادامه گفت: ما در راستای دوره جدید فعالیت شورای هماهنگی سعی و تلاشمان بر این است تا با تعامل و برقراری ارتباط با اقشار و گروه‌های مختلف بتوانیم زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنها را در توانمندسازی این حوزه و از بین بردن برخی از آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها شاهد و ناظر باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: باید همه پای کار بیایند و هیچ کس خود را کنار نکشد چرا که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به آگاه‌سازی و توانمندی‌های جدی در این حوزه نیازمند است.

انتهای پیام/62004/ی30/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار