کد خبر: ۷۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 05 August 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: براساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته طی 3 تا 5 سال آینده، این استان به یکی از مراکز تولید فرش ابریشمی در کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی منتظری ارائه تسهیلات کم‌بهره با درنظرگرفتن زمان تنفس و اقساط با بازپرداخت مناسب را یکی از راهکارهای سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حمایت از تولید فرش دستباف استان عنوان کرد و افزود: در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید از سال گذشته تاکنون 11 طرح پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه فرش دستباف برای بهره‌مندی از 8 هزار و 300 میلیون ریال تسهیلات به این صندوق معرفی شدند که در این راستا برای 118 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه تعدادی از این طرحها موفق به اخذ تسهیلات شدند و بقیه نیز در دست اقدام برای ارائه تسهیلات هستند، خاطرنشان کرد: با مساعدتهای صندوق کارآفرینی امید، مدت زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، 3 سال و بازپرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات، 5 سال در نظر گرفته شده است.

منتظری سقف تسهیلات پرداختی در استان را 500 میلیون ریال و سقف تسهیلات پرداختی از سوی مرکز صندوق کارآفرینی امید را تا 1 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه  تولید فرش دستباف در استان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی 3 تا 5 سال آینده، گیلان به یکی از مراکز تولید فرش‌های ابریشمی در کشور تبدیل می‌شود.

منتظری با اشاره به اینکه امسال در سال اول اجرای این طرح هستیم تصریح کرد: فرشهای بزرگ و ابریشمی با اندازه‌های 6، 12، 24 و 40 متری هم اکنون در استان در حال تولید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار