مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: روستائیان در طرح دهگردشی مسائل و مشکلات خود را در بخش کشاورزی با مسئولان ادارات وابسته مطرح می کنند.
کد خبر: ۷۲۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 02 March 2019

مجتبی آغاز مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم در نشست جهاد کشاورزی با کشاورزان وروستائیان خاتم گفت: دهگردشی فرصتی است تا مردم شهرستان و روستائیان مسائل و مشکلات خود را دربخش کشاورزی با مسئولان ادارات وابسته مطرح کنند.

وی افزود : چند سالی است که خشکسالی‌، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و خسارت‌های شدید بر اثر حوادث غیرمترقبه گریبان گیر کشاورزان شده می‌طلبید مسئولان بخش کشاورزی با تسهیلگری هرچه بیشتر امور برای حفظ و پایداری روستاها، توانمند سازی بهره برداران بخش کشاورزی روستا‌ها و عشایر‌ و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستائیان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آغاز هدف از دهگردشی را که برای نخستین بار در روستای دهگردشی دهستان چاهک از توابع دهستان چاهک شهرستان خاتم برگزار شده است، افزود: روستای بوروئیه خوانسار از توابع دهستان فتح آباد دومین روستای هدف دهگردشی است و با برنامه ریزی‌های انجام شده دهگردشی را در ٢۴روستای شهرستان باهمکاری شورا‌ها و دهیاران روستا‌ها و با حضور دستگاه‌های وابسته و تابعه جهادکشاورزی عملی کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه دهگردشی کارشناسان قبل از حضور تیم در روستا اطلاعات کاملی از وضعیت موجود روستا را جمع آوری می‌کنند و بعد با حضور مسئولان در میان اهالی روستا وضعیت موجود را بررسی وبراساس وضع موجود، برای روستا یک وضع آرمانی به عنوان نقشه راه ترسیم می‌شود که امیدواریم بتوانیم زمینه رشد وتوسعه روستا را فراهم کنیم.

آغاز تامین و نیاز سنجی آذوقه دام در طول سال، تامین دو عدد تانکر آب ثابت، صدور مجوز رایگان دامداری روستایی برای بهره برداران روستایی، سم پاشی همزمان واحد‌های دامداری روستا و حمام ضدکنه دام ها، واکسیناسیون همزمان دام‌ها از سوی دامپزشکی، رفع مشکل اراضی کشاورزی، توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای باهمکاری شورا روستا، صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، احیا ومرمت قنات، اجرای لوله گذاری کم فشار در اراضی کشاورزی، احیامراتع چرای دام و بازدید کارشناسان کشاورزی از مزارع و تغییر اصلاح الگوی کشت گیاهان کم آبخواه و گیاهان دارویی از مصوبات این دهگردشی برشمرد.

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال پایدار روستایی
مدیر جهاد کشاورزی از پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال پایدار روستایی باسود ۶درصدبلند مدت، پرداخت تسهیلات برای خریداری مکانیزاسیون باسود ١۵درصد ۵ساله وپرداخت تسهیلات بند الف. تبصره ١٨با سود ٨درصد بلند مدت به متقاضیان خبرداد.

آغاز تصریح کرد : بابرنامه‌های صورت گرفته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای روستا‌ها دربخش کشاورزی که هدف افزایش تولید و کیفیت محصولات، افزایش ماده آلی خاک، افزایش بهره وری آب و در نهایت رسیدن به کاهش فقر وافزایش در آمد روستائیان است.

گفتنی است: مسئولان ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری، دامپزشکی، شرکت تعاون روستایی و مدیران تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، ترویج و آموزش کشاورزی وامور اراضی شهرستان و مسئول بسیج ادارات در این نشست نیز حضور داشتند.

شهرستان خاتم برپایه کشاورزی استوار است و روستائیان از طریق کشاورزی، امرار ومعاش زندگی خود را تامین می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار