کاشانی های ولایت مدار و مومن و متعهد امروز با پای پیاده برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت سلطان علی بن باقر علیه السلام؛ اولین سفیر و شهید اهل بیت(ع) در ایران به مشهد اردهال رفتند.
کد خبر: ۷۲۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 06 March 2019
حجت الاسلام اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: کاروان پیاده روی عظیم مردمی از مسجد جامع کاشان اولین مکان برگزاری نماز جمعه ایران توسط حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) برای شرکت در آیین شهادت شهید اردهال اولین سفیر و شهید اهل بیت (ع) در ایران به روایت قمری صبح امروز انجام شد.
 
به گفته وی، این آیین از ساعت ۷ صبح امروز سه شنبه ۱۴ اسفند مطابق با ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت سلطان علی بن باقر علیه السلام به تاریخ قمری با قرائت زیارت عاشورا در مسجد آغاز شد.
 
وی سخنرانی حجت‌الاسلام فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان و مراسم عزاداری را از دیگر برنامه‌های صبح امروز قبل از آغاز حرکت پیاده روی یادآور شد و گفت: حرکت کاروان از ساعت ۹ صبح با عبور از خیابان‌ها میادین اصلی شهر به طرف بارگاه منور شهید اردهال در مشهد اردهال آغازشد.
 
به گفته وی، آیین مراسم سالگرد شهادت نیز همراه با یادواره ۱۵۲ شهید گرانقدر منطقه اردهال در حرم مطهر حضرت علی بن امام محمدباقر (ع) پس از رسیدن کاروان پیاده روی برگزار می‌شود.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، برگزاری آیین خطبه خوانی خادمین، سخنرانیحجت الاسلام والمسلمین پناهیان با مداحی ذاکران و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت حاج عباس حیدرزاده و حاج محمود شریفی (کمیل) نیز از ویژه برنامه‌های گرامیداشت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر علیهماالسلام اولین سفیر و شهید اهل بیت (ع) در ایران در حرم آن حضرت است.
 
حجت الاسلام توسلی، همچنین برگزاری مراسم عزاداری سالگرد شهادت شهید اردهال را از چند روز قبل در کاشان تاکیدکرد و گفت: برگزاری مراسم عزاداری در بیت العباس کاشان توسط مجمع خادمین حضرت علی بن باقر (ع) در روز‌های شنبه و یکشنبه (۱۱ و ۱۲ اسفند ماه) و مراسم عزاداری در آستان مقدس آن حضرت توسط ستاد قالیشویان روز دوشنبه ۱۳ اسفند (شب شهادت) با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری و مداحی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام اجمعین سید مهدی میرداماد و حاج اسماعیل اخباری از جمله این برنامه‌ها است.
 
وی افزود: هماهنگی و اجرای تمام برنامه‌ها و مراسم به همت همکاری ستاد ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر علیهماالسلام انجام شده است.
شایان ذکر است: امامزاده سلطان علی بن امام محمد باقر علیهماالسلام به عنوان یکی از برجسته‌ترین و پنج امامزاده لازم التعظیم در کشور است.
 
شهید اردهال تنها امامزاده در کشور است که سالگرد شهادت آن حضرت به دو تاریخ قمری و شمسی برگزار می‌شود یکی در تاریخ شهادت آن حضرت در روز ۲۷ جمادی الثانی در سال ۱۱۶ هجری قمری (۵۵ سال بعد از واقعه عاشورا در کربلا و کاملا شبیه حضرت سیدالشهدا با بریدن سر از بدن اتفاق افتاده‌است) و یکی آیین سنتی مذهبی قالیشویان ت‍ن‍‍ه‍‍ا م‍ر‌اس‍م س‍ن‍ت‍‍ی م‍ذ‌ه‍ب‍‍ی ای‍ر‌ان است که به س‍‍ال ش‍م‍س‍‍ی محاسبه و ه‍ر س‍‍ال دوم‍ی‍ن ج‍م‍‍ع‍ه م‍‍ه‍ر م‍‍اه در آستان مقدس ام‍‍ام‍ز‌اده س‍ل‍ط‍ان‍‍ع‍ل‍‍ی ف‍رزن‍د ام‍‍ام م‍ح‍م‍د ب‍‍اق‍ر (ع) واقع در م‍ش‍‍ه‍د ارد‌ه‍‍ال (معروف به کربلای ایران) از ت‍و‌اب‍‍ع ک‍‍اش‍ان برگ‍ز‌ار م‍‍ی ش‍ود. 
 
انتهای پیام/م 
 

پیاده‌روی کاشانی ها از مسجدجامع تا کربلای ایران در مشهد اردهال 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار