مدیرکل هواشناسی استان یزد خبرداد؛
مدیرکل هواشناسی استان یزد گفت: تا قبل از بارنگی های اخیر در استان ۱۳ درصد نسبت به شرایط نرمال کمبود بارش داشتیم که این کمبود جبران شده است.
کد خبر: ۷۲۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 28 March 2019

رضا برهانی مدیرکل هواشناسی استان یزد گفت: ۸۰ ایستگاه هواشناسی به صورت لحظه‌ای تغییرات جوی استانی پایش می‌شود که ۶۰ ایستگاه باران سنج بوده و ۲۲ ایستگاه نیز اطلاعات کامل جوی را اعلام می‌کند.

برهانی افزود: تا قبل از بارش این سامانه در استان ۱۳ درصد نسبت به شرایط نرمال کمبود بارش را داشتیم که ۱۰ میلی متر بوده و این کمبود نیز جبران شده و شرایط بارندگی به حد نرمال خود رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان یزد ادامه داد: پیش بینی‌های فصلی که شده نوید بخش ادامه بارش‌ها تا پایان اردیبهشت است و ماهیت بارش‌ها نیز تغییر یافته و از اوایل بهار بصورت رگباری در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای که شده و همراهی مدیریت بحران حادثه را رد کردیم و میزان بارش‌ها نیز درمناطق استان مختلف بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان یزد بیان کرد: از چهار روز گذشته سه اطلاعیه و یک اخطاریه در مورد بارش‌های اخیر و سیل به اطلاع عموم از طریق رسانه‌ها رسانده شد.

برهانی اضافه کرد: با بارندگی اخیر از لحاظ هواشناسی خشکسالی را رد کردیم، ولی از لحاظ کشاورزی نیز نمی‌توان گفت: رفع شده و ما ۱۱ سال خشکسالی داشتیم که باید در مقابل نیز ۱۱ سال بارندگی را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار