به دنبال اجرای طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی، یکی از فعالیت های موثر در توسعه عمرانی روستاها صدور سند مالکیت روستایی با هدف تثبیت مالکیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست که از سوی بنیاد مسکن در حال اجراست.
کد خبر: ۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷ 23 February 2015

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از زمان تاسیس بنیاد تاکنون، 196 هزار و 781 جلد سند روستایی و شهری در سطح این استان صادر شده است.

قربان محمدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان تاسیس بنیاد تاکنون، 196 هزار و 781 جلد سند روستایی و شهری در سطح این استان صادر شده است.و از شروع سال جاری تا پایان دی ماه نیز حدود 10هزار 210 جلد سند مالکیت روستایی و شهری تحویل مالکان شده که تا پایان سال این رقم به 12 هزار جلد خواهد رسید.

وی گفت: تحویل سند روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک انجام می شود.

محمدی افزود: به دنبال اجرای طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی، یکی از فعالیت های موثر در توسعه عمرانی روستاها صدور سند مالکیت روستایی با هدف تثبیت مالکیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست که از سوی بنیاد مسکن در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: هدف از اجرای طرح سنددار کردن املاک روستاها در بافت مسکونی، جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و بهره مند شدن مالک از مزایای سند مالکیت در اخذ تسهیلات و استفاده بعنوان وثیقه است.

محمدی افزود:طبق قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور، روستاهایی که دارای شورای اسلامی هستند مشمول اجرای این طرح می باشند و به منظور صدور سند مالکیت املاک در بافت مسکونی روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است به نمایندگی از طرف روستاییان، در مدت برنامه چهارم برای تمام روستاهای دارای شورای اسلامی و مراکز دهستان ها نقشه تفکیکی تهیه و به اداره ثبت اسناد و املاک معرفی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار