مدیرعامل شرکت مخابرات استان از برنامه ریزی برای اتصال 700 روستای استان به شبکه اینترنت خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 08 August 2015
به گزارش ایرنا، یاور محمدحسینی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات مخابرات گرمی مغان گفت: در سال گذشته 130 روستای استان به اینترنت متصل شده بود و امسال برای اتصال 700 روستا به این شبکه برنامه ریزی می شود و 100 روستای آن شامل گرمی مغان خواهد بود.
وی از خرید 30 دستگاه آنتن برای توسعه پوشش تلفن همراه در استان خبر داد و افزود: برای خرید هر آنتن 2میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: برای تامین پوشش تلفن همراه در جاده سرچم نیز 30 آنتن مخابراتی نصب شده است.
او ادامه داد: فیبر نوری استان با 48 پورت بستر توسعه مخابراتی استان تا 20 سال آینده را فراهم آورده و اردبیل جزو پنج استان اول کشور دارای شبکه فیبر نوری است.
محمد حسینی اظهار کرد: همه روستاهای بالای 50خانوار و 70 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از تلفن ثابت بهره مند هستند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل با اعلام فعال بودن یک میلیون شماره تلفن همراه در استان، پوشش کامل تلفن همراه در شهرها و جاده های استان را از وظایف شرکت مخابرات برشمرد.
میرقسمت موسوی اصل نماینده گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:روستاهای مرزی گرمی به دلیل پوشش مخابراتی جمهوری آذربایجان علاوه بر خطر سرقت اطلاعاتی، ناخواسته متحمل هزینه های رومینگ بین المللی می شوند.
وی با اشاره به روند توسعه مخابرات در کشور اتصال روستاهای گرمی مغان به شبکه اینترنت را خواستار شد.
میرعلی رحیمی زاد سرپرست فرمانداری گرمی مغان نیز هزینه کرد شرکت مخابرات در روستاها را سرمایه گذاری دانست و بر توسعه خدمات مخابراتی در روستاها به منظور رفاه روستائیان و کاهش مهاجرت جمعیت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرماندار گرمی ، وی با اشاره به کوهستانی بودن اغلب مناطق گرمی مغان و وجود نقاط کور مخابراتی در این شهرستان توسعه زیرساخت های مخابرات در این منطقه را خواستار شد.
گرمی مغان با 334 روستا در قالب سه بخش در شمال اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار