وکیل نامه
تابناک فارس به منظور اطلاع مردم شریف استان فارس از عملکرد؛اظهار نظرها و به طور کلی جهت گیری وکلای مردم فارس در مجلس شورای اسلامی(نمایندگان مجلس فارس) در ویژه نامه ای تحت عنوان "وکیل نامه" به بازتاب سخنان و اظهار نظرهای نمایندگان مردم فارس در مجلس می پردازد.
کد خبر: ۷۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 08 August 2015
تابناک فارس:

نماینده شیراز:شرایط زندگی مردم سخت است/دولت هدفمندی را بدون ملاحظات سیاسی اجرا کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه بهبود شرایط اقتصادی کشور منوط به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها است، گفت: انتظار ما از دولت تسریع در اجرای صحیح قانون بدون در نظرگرفتن ملاحظات سیاسی است.

جعفر قادری در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و سخت شدن شرایط زندگی مردم، گفت: اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها در جهت حذف دهک های پردرآمد باید دراولویت کاری دولت قرار بگیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی در نتیجه بروز مشکلات اقتصادی در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند، افزود: حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی به واریز این سهم به حوزه تولید و صنعت کمک می کند.

 
دولت بدون توجه به ملاحظات سیاسی قانون هدفمندی را اجرا کند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات اقتصادی باید ملاحظات سیاسی از نظر دور شود، تصریح کرد: اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها مطالبه جدی نمایندگان از دولت بوده و بارها در طی جلسات مختلف به آن اذعان شده است.

وی با بیان اینکه حذف دهک های پردرآمد به واریز این سهم به حوزه تولید منجر می شود، گفت: هیچ نوع افزایشی در دریافتی اقشار ضعیف و متوسط جامعه با توجه کسری شدید منابع رخ نخواهد داد.

امیدواریم علت تعلل در حذف دهک های پردرآمد موضوعات انتخاباتی نباشد


قادری با بیان اینکه امیدواریم علت تعلل در حذف دهک های پردرآمد موضوعات انتخاباتی و سیاسی نباشد، تصریح کرد: دولت با در اختیار داشتن ابزارهای قانونی شناسایی دهک های پردرآمد باید هر چه سریع تر نسبت به اجرای صحیح قانون اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بهترین و موجه ترین جا برای تزریق یارانه نقدی واحدهای تولیدی بوده که هم به اقتصاد کشور کمک می کنند و هم در راستای کاهش بیکاری گام بر می دارند.

نماینده رستم و ممسنی:نگاه مجلس به برجام مثبت است

نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون وی‍ژه بررسی برجام در مجلس گفت:بر اساس آیین نامه داخلی مجلس و قوانین مصوب مجلس تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام هیچ منعی نداشت و حق طبیعی مجلس و نمایندگان محسوب می شد و کمیسیون امنیت ملی نیز در این خصوص نقدی به علت تشکیل نداشته و ندارد.

نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:به طور حتم این کمیسیون تشکیل و کار بررسی خود را انجام می دهد و این شایعات که کمیسیون امنیت ملی شکایتی در این خصوص به هیات رییسه داشته اند صحت نداشته و ندارد.

شفیعی همچنین تصریح کرد:نگاهی در کمیسیون امنیت ملی وجود داشت مبنی بر این که با توجه به این که کار بررسی تخصصی برجام در کمیسیون امنیت ملی صورت می گیرد بنابراین ضرورتی برای تشکیل کمیسیون ویژه وجود ندارد که البته این نگاه همه اعضای کمیسیون نیز نبود.

وی در این خصوص ادامه داد:بهتر بود اعضای بیشتری از کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون ویژه حضور داشته باشند چراکه مذاکرات هسته ای موضوع تخصصی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به شمار می رود و این کمیسیون در روند جریان کارآن قرار داشته و به طور جدی پیگیری کرده و به حسب وظیفه ای که دارد و باید هر شش ماه یک بار، به مجلس گزارش بدهد و طبیعی است که با این وظیفه برجام را به دقت مطالعه و بررسی کند.

شفیعی با بیان این که کلیت مجلس نسبت به مذ اکرات مثبت است، گفت: من تصور می کنم کلیت مجلس نگاه مثبتی به برجام دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به لحاظ تاکتیکی مهم است که کنگره چه رفتاری در قبال برجام دارد اما تصمیم کنگره امریکا تعیین کننده تصمیم مجلس شورای اسلامی نیست.


نماینده استهبان:برجام باید لایحه شود

 
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان این که رییس مجلس ضرورت ارائه لایحه درباره برجام را به دولت اعلام کرده است، گفت: در موضوع برجام چون تعهداتی را دولت ایران به عهده می گیرد این یک موافقت نامه است و طبق قانون اساسی باید برای تصویب به مجلس بیاید ، یعنی در واقع ما به اسم آن کار نداریم و به محتوا کار داریم و به نظر من باید در این زمینه موضوع به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و مورد بررسی و رای گیری قرار گیرد.

محمد سقایی درباره بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد نگاه رییس مجلس مبنی بر اینکه باید برجام به صورت یک لایحه از جانب دولت به مجلس ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد، نگاهی صحیح و کارشناسی است.

نماینده مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: بنده اطلاع دارم که ریاست محترم مجلس به دولت اعلام کرده است که برجام در قالب لایحه باید به مجلس فرستاده شود.

سقایی هم چنین تصریح کرد: موافقت نامه های معمولی بین کشورها در زمینه حمل و نقل و ترابری و همه زمینه های دیگر در صحن مجلس بررسی و رای گیری می شود و سابقه نداشته است موافقتنامه ای بین ایران و سایر دول بررسی نشود و به مجلس نیاید و در موضوع برجام  نیز چون تعهداتی را دولت ایران به عهده می گیرد این یک موافقت نامه است و طبق قانون اساسی باید برای تصویب به مجلس بیاید و مورد بررسی و رای گیری  قرار گیرد.

نماینده شیراز:اجلاسیه پیرغلامان حسینی به نحو شایسته برگزار شود

ذوالانوار که در اکثر مواقع صرفاً به موعظه میپردازد این بار هم درخصوص برگزاری اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی به بیان موعظات پرداخته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) از سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: اجلاسیه پیرغلامان مهم‌ترین عامل نشر معارف اهل بیت(ع) است.
سیّد حسین ذوالانوار  اظهار داشت: سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان امام حسین (ع) مهرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه برگزاری این اجلاس در شهر شیراز توفیق بسیار بزرگی برای سومین حرم اهل بیت(ع) و استان ولایتمدار فارس است افزود: اجلاسیه پیرغلامان همانند برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در شیراز برگزار شد برای این خطه منشأ خیر و برکت است.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: امسال که شیراز میزبان این همایش مهم مذهبی است باید تمام ارگان‌ها و نهادهای سطح شهر شیراز و استان فارس برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم همکاری کنند تا مراسم به نحو شایسته برگزار شود.

ذوالانوار با اشاره به مشارکت‌های مردمی برای برگزاری این اجلاسیه بین‌المللی و ارزشمند تصریح کرد: همواره مراسم عزاداری و تکریم مقام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با حضور و مشارکت گسترده مردم برگزار شده و در واقع اراده ملت‌ها و لطف خداوند متعال بوده که این مراسم همواره به بهترین نحو برگزار شده است و از بخش خصوصی نیز انتظار می‌رود همچون گذشته حامی برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مراسم باشد.

وی با بیان اینکه این مراسم نه‌تنها در خور شأن اهل بیت(ع) که باید در خور و شایسته مقام سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شود، تحقق این هدف را مستلزم همکاری و همراهی ارگان‌های دولتی در سطح شهر شیراز و استان فارس دانست و عنوان کرد: اگر نهادهای دولتی امکاناتی مانند مهمانسرا دارند و یا می‌توانند در بخش تدارکات و خدمات این همایش ملی نقشی ایفا کنند از این مهم غفلت نکنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همانگونه که هر زمان اسمی از امام حسین (ع) به میان آمده مردم تمام قامت پای به میدان گذاشته‌اند از مسئولان محترم نیز انتظار می‌رود در این عرصه نیز پا به پای مردم مشارکت داشته باشند.

ذوالانوار برگزاری همایش‌ها و مراسم عزاداری امام حسین (ع) را عاملی مهم در نشر معارف اهل بیت(ع) بر شمرد و گفت: آنچه که در طی قرن‌های اخیر، سبب حفظ اسلام راستین و آموزه‌های وحیانی آن شده برگزاری مراسم مربوط به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) را یکی از محورهای وحدت میان برادران اهل سنت و شیعه دانست و افزود: هنگامی که بحث اقامه عزا برای سبط نبی مکرم اسلام مطرح می‌شود فرق مختلف اسلامی جامه عزا بر تن می‌کنند و حب اهل بیت پیامبر(ص) یکی از محورهای وحدت میان برادران اهل سنت و شیعه در سده‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مسأله تنها به فرق مختلف اسلامی نیز باز نمی‌گردد اظهار داشت: همواره دیگر ادیان و مذاهب نیز به محضر امام حسین (ع) ابراز ارادت کرده‌اند و این امام همام در حقیقت یک وجهه بین‌المللی و جهانی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار