کد خبر: ۷۳۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 28 April 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیاوش محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با پایداری جو استان تا آخر هفته جاری آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد خواهد بود.

وی افزود: طی این مدت افزایش نسبی دمای هوا در اردبیل انتظار می‌رود، اما در بعدازظهر و عصر‌ها بویژه طی امروز و روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت به دلیل شرایط فصلی و محلی، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق بخصوص در مناطق کوهپایه و ارتفاعات پراکنده پیش بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: میانگین بارش استان اردبیل در فروردین ماه امسال ۵۵.۷ دهم میلی متر است که نسبت به سال گذشته ۲۸۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه میزان بارش در این مدت نسبت به دوره آماری هم ۴۶ درصد افزایش یافته است افزود: متوسط بارندگی استان در سال زراعی از تاریخ 1 مهر ماه 97 تا 7 اردیبهشت ماه 98 به میزان ۲۴۵ میلی‌متر برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در طول این مدت میزان بارش نسبت به دوره آماری ۱۷ درصد و نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: درسال زراعی بیشترین افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت در شهرستان‌های سرعین به میزان ۴۴ درصد، مشگین شهر ۳۸ درصد و اردبیل ۳۲ درصد افزایش یافته است.

محمدی گفت: در اغلب شهرستان‌های استان بارش در حد نرمال و بالاتر از نرمال بوده و تنها در شهرستان بیله سوار بارش ۲ دهم درصد کمتر از وضعیت نرمال بوده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار